sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Friday, July 31, 2009

tItIk PerUbAhAn

well,its been long aku tak menulis..almaklum busy ngan panton(walhal perempuan simpanan je..)
pasal panton aku da maleh nak cite coz ak da terjemahkan segala-galanya melalui panton kat bawah nyh..huhuh(mood panton laa katakan)
neway one thing yang aku nak katakan b4 aku teruskan ngan post aku ialah thanx to those who support me n my team..thanx sangat especially my best fren kak long@che ai@kyra@che yah n so jumain...thanx guys..okeh tamat sesi acknowledgement

okeh,dengan penuh gumbiranya aku da abes membedah Dilema Melayu Islam.aku jugak berjaya membaca semula buku Tentang Cinta dan U-turn ke jalan lurus..well dilema melayu islam+tentang cinta tulisan pahrol mohd juoi memang superb....aku seru kengkawan baca dua buah buku nyh....then,u-turn ke jalan lurus plak bagi mereka yang perlu diingatkan macam aku nyh..wajib baca...n tolongla baca...

okeh...titik perubahan?am i going to changed?
..................................................................................
aku tade jawapan tok soklan tue..otak aku pon da naek biol pikirkan pasal nak berubah nyh...
membaca 3 buah buku nyh bwat aku pikir banyak benda...
aku sendiri tataw bley ke aku berubah?

balek kampung aitu..banyak yang mak aku cakap..sal jaga hubungan dengan DIA... jaga hubungan ngan lelaki...mak tegur pasal pakaian...alamak..........
lembut je mak aku cakap pasal pakaian aku yang tade ciri2 sorang chekgu pon...Well aku taw direct translation ialah:tak bape nak sopan
"mak..nynah baru 20..not yet 21..and i'm not going to dressup like makcik.."kata aku dalam hati
aku diam je...
well ble aku flashback balik zaman dolu2..
zaman aku blom masok maktab nyh....aku laen kot...
the way aku dressup walaupon aku not that ayu..
ntahlaa...banyak benda aku da lupa nampaknya..
n i need someone to remind me...
then the next day..met my teacher...
jurulatih debat aku.....dulu aku adore dye sangat2 coz aku penah tydo umah dye..
the way dye behave,dressup,didik anak2 dye...
ble dye tgok aku atas n bawah while aku salam ngan dye aku rasa cam nak sorok muka dalam plastik baju je..wargh....musty dye tgok akunye dressup nyh..
ye laa....dolu..sopan je...tudung pon tutup dada..la nyh...aduish.........
baju pon.....singkat...adeh laa...
malam cakap kat mak,kena lagi sebutir..ingat plak kata2 adli..adeh....

persoalannya bila aku nak turn back to old myn tu?yang sejuk mata mak aku memandang..sejuk telinga mendengar.....ntah..aku betol tataw ble nak berubah....
masalah aku ialah...aku sangat tak istiqamah dan bley dikatakan hangat2 tahi ayam...
cane nyh?
aku kena selalu diingatkan....
then baru laa aku nak sedar...

ummu kata kat aku
myn apa perasaan orang bila dye bagi kita sesuatu tapi kita asyik tolak..lain kali dye nak bagi lagi tak?
aku paham sangat maksud ummu tu....sangat paham...
dan aku taw dye maksudkan apa dan apa penyelesaian pada sifat tidak istiqamah aku tu...
manusia mudah lupa..kena selalu diingatkan..kena selalu ditarbiah....

Dilema Melayu Islam:tahu,mahu,mampu
Tentang Cinta :nak soleh,jadi solehah

0 comments:

Post a Comment