sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Monday, July 6, 2009

ReUniOn n VaN mYsTeRy

lalala…finally sabtu aritu aku dapat bertemu balik ngan member2 ex-trolak…and aku tataw nak gambarkan rasa hepi tu coz aku mang miss gle kat member2 lama aku…anyway…meh ak citekan journey aky selama sehari tu ae

sabtu:4.7.09:8.30pagi
perjalanan bermula dengan menaiki bas ke KL…huh,sejuk giler dowh bas pagi tu..asal ntah... seb bek ak prepare daa jaket.kalo tak....sejuk beku kot…Mulanya aku ingat aku keseorangan tapi rumate aku n pakwe dye dok sebelah aku je dan jeng3…di sebelah aku ada sorang mamat..aku baru bajet nak ngorat..sekali junior aku plak…nah..terbantut kegatalan aku untuk mengorat.Tapi mulut aku yang secara semulajadinya ramah nyh tanya laa jugak dye nak ke mana..well,musti laa nak gy kl kan?da taw lagi mau tanya..bila aku tanya dye nak gy dating ke?taw apa jawapan dye?heheh..apa barang gy dating…okeh..fine..dan selepas itu no words come from my mouth n so are him.so,aku pon kuakan dance of the gods dan membaca…n also eat!hahah…

finally I arrived KL..Terus split ngan Iqa n Bong…Aku mek tren gy Bandaraya coz then aku nak amek komuter gy Mid kat Bank Negara while dorang gy Times Square.Aku wave dorang goodbye…Well masa kat dalam komuter aku rasa nak pengsan sebab orang padat sangat…tapi aku lepak je laa orang lain laa yang berhimpitan..Aku finally sampai kat Mid Valley.Masa tu yang kompem datang,Miera,Faris n Deli.si Azrul atau dulu kitorang panggil Mimi..tak muncul-muncul amhupun anta sms..Aku first tyme kot gy Mid coz slame ny kua pon gy times,sogo..times,sogo itupon bersama-sama kak long..tapi aku wat bodo je laa….know what..masa aku jalan kat food court tetiba ada orang tarik tangan aku!how dare!

“Myn!”jerit orang yang tarik tangan aku n I was….blur!totally can’t recognize her but then…
“eh,nana!”then aku plak yang terjerit...actually yang tarik tangan aku tu nana..dye ny classmate aku masa form 4 n form 5 n dye gak team mate aku dalam debate team dulu..Wah..memang tak sangka nak jumpa si nana kat situ…janji nak jumpa orang lain..but then jumpa orang laen dulu..well..nana chantek!dye da kurus kot…sampai aku happenly tak kenal dye..dye rupanya hangout ngan member2 dye tyme matrix pilah…so,while waiting 4 others..aku jalan-jalan n borak ngan nana.da 2 tahon da x jumpa minah 2…

Pendek cerita aku wave nana goodbye bila budak nyh kata dorang da sampai…aku pon menunggu laa mamat dua orang yg da sampai iaitu adli n faris…aku dok kat belakang tiang..konon nak suprisekan dorang tapi aku yang tersuprise ble suddenly dorang datang after long wait..it was adli n faris.wah!kacak kot kawan2 aku skunk..hahah…

Pendek lagi cite…kitorang tunggu miera plak…tapi masa tu malu sket..huhuh…kena sebutir kat adli..well aku datang dengan dreesup yang agak rugged…kemeja kotak2 lengan panjang n..sua jeans..well I know it’s not looking good on me.sua jeans..ketat..n then..adli said something yang makan dalam but neway thanks pals 4 that.kalo kawan tak tegur sape lagi rite?

Finally miera sampai…dye semakin chantek n bergaya..dari zaman skool dulu pon dye mang chantek n bergaya…then ktorang gerak ke kfc..kat sana aton ad ada dengan pakwe dye…aku tak beramah mesra pon ngan pakwe dye..segan seyh…aton tak banyak berubah..camtu je kot...yang best..miera blanje aku,deli n faris..hahah..thanx ae cayunk..len kali blanje lagi..da ko je yg da keje…masa tu gak..dolah atau nama penuhnya yang tak pernah aku lupa iaitu Abdullah Akbar As-Sya’ban bin Amirullah mai…tak sangka plak dye nak datang…dye cam kurus daa..but still bising cam dulu..da laa dok cakap negeri sembilan kat kfc tu kuat2..dolah,dolah…still klaka camtu .dye nyh remain mystery coz puas laa kitorang tanya sal blaja,tinggal..dye gy korner sana-sini sampai malas nak tanya…huhuh..

Bila da lepak tu..banyak laa cite kua….ada yang best n ada yang tak best...pasal old flame masing2 laa…luckily aku tak terlibat ngan mushy relationship tyme tu so that I’m not da subject there..hahah…Then..nurse plak datang,si liea n syazmir…liea masih dengan kesopanan dan kesusilaan dye..sejuk aty tgok kan...syazmir aku rasa cam frenly sket..dulu dye tak bek sangat ngan aku…dapat gak tgok chenta hati dye kat phone…huhuh..si adli plak cam dulu gak n aku senang ngan dye coz dye sama cam adli yang aku kenal dulu…bakal aircraft engineer kot…pastu soleh ngan anep mai..well,anep tetap comel cam dulu budak ny gurau yang dye nak busking ke kat sini due tu dye nye dreesup yang ala2 busker…soleh dah cam hamsani aku tengok..dye amek perkayuan kat uitm jengka…well ngan dorang nyh aku banyak diam coz tade subjek..dengan faris pon..aku tataw nak borak apa..dye pon cam diam sket..dari dulu kot camtu…cam pemalu sket…one thing I remember bout him was he always wearing songkok…n kind of antisoc…tak kawan pompuan…tapi dye kata skunk nyh dye da laen..dye pon maktab cam aku…tapi dye kampus islam,bangi.

Last2..sebelum aku nak balik,dorang gy men boling…tyme da last2 minit aku nak blah si zaiful@zai datang..masa faris gtaw zai nak datang I was..who’s zai?do i know zai?which zai?bila dye da mai baru laa…akunye memori nyh berjalan…laa..zai…budak johor…n know what..dye sangat comey..dulu aku rasa..budak jenayah gak dye nyh....hahah..tak sempat pon nak borak ngan dye…aku blah..mang kena blah sebab takut lambat sampai pekeliling..komuter selalu padat…malas nak bersesak…

Coz budak2 nyh nak maen boling…aku pon ditemani liea n adli ke stesen…n know what..i met the guy who sit beside me that morning…she’s with a girl..n aku pon mengeluarkan bunyian seperti orang batuk..hahahah…kantoi!kata apa barang dating..n that was what?sesi taaruf ke?lalalalala…jangan marah haa..just making fun…

Bila komuter sampai..orang tak ramai plak…so that aku nek je..n I make a quick plan.singgah pustaka mukmin depan sogo jap..carik buku Pembinaan Negara Bangsa.Carik-carik..tak de plak yang aku jumpa Eclipse n aku tak bley tahan diri..n aku beli novel tu….yeah!finally I owned eclipse tapi Breaking Dawn ada lagi..adoyai…tolong laa…..hadiahkan aku Twillight collection:Twillight,New Moon,Eclipse n Breaking Dawn.

Pendek cite aku pon naek laa bas balik lepih n sampai kat stesen bas.sampai2 da prebet tunggu tok anta balik maktab… n satu perkara misteri tlah berlaku…well..van tu mg buruk gile..bunyi stereng dye pon da cam nak tercabut n berkarat..gilenye suspen laa…pintu dye tak bley tutup ngan baek n…masa allu kat simpang tiga nyh..dye bley mati btol2 kat tengah jalan..bayangkan cuak tak cuak????tapi aku rasa klaka pon ada…aku puas tahan diri dari gelak..sama laa ngan iqa…last2 sampai gak kat maktab..naseb baek enjin dye hidup..aklo tak cane kami nak balik maktab?mujur gak r tade lori ke kat blakang..haduh..kalo tak pulang ke rahmatullah da kami.Mari kita bayangkan headline berita

Kuala Lipis-3 orang guru pelatih maut dalam kemalangan tragis.Kemalangan itu masih menimbulkan misteri kerana pemandu van yang sepatutnya berada di situ tidak ditemui.jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri…

Iqa:aku rasa van aitu van antu laa…
Sampai arini aku dan iqa masih wonder yang van buruk yang kitorang naek tu wujud atau tak.

0 comments:

Post a Comment