sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, July 15, 2009

MaRaThOn

Marathon?hmm…nyh bukan aku nak wat pengumuman petang karang ada marathon dari maktab ke terenggun ke….ke nak cite ad kejohanan marathon ke….ke AXN marathon yang siarkan supernatural secara marathon(aku takot cte antoo tapi aku tak takot tgok supernatural sebab Jensen Ackles terlampau nsem untuk aku tutup muka tak tgok supernatural)…heheh..baik..nyh sebenarnya nak cite pasal BOOK MARATHONN….aku ulangi..BOOK MARATHON okeh.

BOOK MARATHON ikut oxford advance dictionary versi aku ialah membaca satu buku ke satu buku.Kira..harini ko baca buku..pastu esok petang ko selesai baca buku tu sampai part glosari amhupun index kendian ko sambung lak baca buku laen dari part prolog sampai epilog(contoh)..huh,itulah book marathon yang aku nak cite nyh..

Tanpa rasa takbur atau niat menunjuk2 aku hanya nak berkongsi perihal book marathon yang sedang aku jalankan la nyh…bermula masa cuti sekolah aitu till now….n aku tak sangka aku boleh bwat dan amalkan budaya tu.well.actually aku baca pasal sikap penduduk jepun yang suka membaca tak kira laa komik ke apa..dan sebab aku baru abes blaja TITAS sebelum cuti tu..aku terpengaruh untuk amik budaya positif jepun nyh(sebenarnya sebab da bosan tade apa nak wat kat umah).well,membaca da jadik escapism pada aku n yet it is actually sweet escape…
Disebabkan tade aktiviti…aku start baca balik novel2 dan buku2 yang ada kat bilik aku.Berikut list buku2 n novel2 yang dibaca

Aa+Bb n Rooftop rant-Hlovate
sigaraning-Imaen(best gile novel nyh),
ayat2 cinta
damai kasihku-iris ixora
ke mana Malaysia tampil ke reformasi anwar atau kekalkan mahathirisme?
pagar makan padi:amnah dan kemiskinan bawah DEB
Teluki untuk aku
l.u.v.e-pingu toha
bila nysrah kata tak mahu-aidil khalid

bila aku balik ke maktab…aku busy ngan debat so,aku punya bacaan lebey pada bulletin pengguna n it’s actually sort of book gak laa sebab da dijilidkan..huhuh
pastu aku start balik marathon dengan

new moon-stephanie meyer
dance of the gods-nora roberts
salahudin ayubi
lascar pelangi-andrea hirata

n skunk nyh aku ngah membedah Dilema Melayu Islam-Kurang Fikir atau Kurang Zikir.Aku rasa sangat seronok n hepi sebab masa aku terisi dengan benda berfaedah..at least bila aku dilanda insomnia(penyakit ssh tydo) most of the nyte buku laa peneman aku…sampai la nyh da cam panda jadian aku tgok aku nyh(dark circle bawah mata yang da macam minah layan ice/drakula)
konon2 nak jadikan buku pahrol juoi tu bekalan tok gy PD tapi rasanya abes cepat kot..so,bekalan untuk isnin nyh ditukar pada Darurat 1948-1960.Yeah!!!seronok dowh..gile seronok…at least bila aku membebel kat blog nyh yang kua bukan benda2 kosong yang menjengkelkan orang tok baca tapi ada something yang bley lu pikir la sendiri dia akhirnya bila aku ada ilmu dari bacaan aku.(ayat poyo seyh..la nyh baru aku pasan tang mana kepoyoan aku seperti yang dikata rafaelabues)

jadik kawan2 marilah bersama jalani cinta kita apa adanya…saling membantu dan sudi menerima..aku,manusia biasa..eh,ternyanyi lagu dato’siti plak…
jadik kawan2 marilah kita membaca..membaca jambatan ilmu…at least bila kita bercakap,kita cakap dengan berilmu bukan cakap2 kosong.huhuhuh…
aku rasa nak kongsi impian kecik aku ngan blogger laa….kecik je..tapi perlukan peruntukan

1st –nak dapatkan koleksi2 ini:
Koleksi hlovate
Gurindam jiwa-schubert serenade
5 tahun 5 bulan
Tunas
Koleksi Imaen
Labyrinth
Bohemian
Koleksi Stephanie Meyer
Twillight
New Moon
Koleksi Andrea Hirata
Sang pemimpi
Odenser

2nd –studi balik sejarah n geografi ikot kronologi:
study sejarah kesultanan melayu Melaka – sejarah Malaysia –sejarah asia tenggara –tamadun islam dan asia tenggara - sejarah dunia

study unsur geografi –study geografi Malaysia –geografi asia tenggara –geografi dunia

Doakan impian kecik aku nyh tercapai dan jangan laa marathon aku terhenti sekerat jalan ae…

Mak aku:novel tebal2 nynah ley baca sampai b'buah-buah..
nape quran sebuah nak baca pon payah?
Akuu :err...hmm...(ayat stok makan dalam mak den nyh..)

0 comments:

Post a Comment