sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, July 15, 2009

JiwA kAcAu


Pejam celik,pejam celik….da 2 tahon aku kat lepih nyh daa.cam tak caye…ada baki 3 thon setengah lagi aku nak idop kat bumi lepih yang riang ria nyh.16.7.2007 tercatat dalam sejarah idop aku..aku sambung blaja kat afzan nyh….


2 tahon yang lalu
Seorang budak pompuan yang tak bape nak sopan dan santun telah bersiap-siap untuk ke sebuah daerah terpencil bersempadan dengan Kelantan iaitu kuala lipis.budak pompuan itu rasa dye da buat keputusan yang nekad untuk pegi ke sana walaupun kekadang dye rasa sedey sebab cita2 dye yang sebenar tak dapat dicapai tapi sape soh dulu dye bengap tanak studi rajin2 dan gy sekolah hari2.
Dye bertolak melalui lebuhraya karak pada pukul berapa ntah..janji dye sampai gak laa ke lepih tempat kelahiran penyanyi pojaan dye mase kanak2 dulu:siti nurhaliza.dye dan rombongan bukan cik kiah dye sampai kat maktab yang dye rse cun stelah 2 kali round Bandar lipis sebab tak taw jalan.



tu cite 2 tahon lepas…
la nyh..da 2 tahon dowh..preparation da selesai…masa dulu rasa cam bila laa nak abes foundation gile nyh…last2 abeh gak…la nyh..da sem 2 ijazah…2 tahon..bukan la lame mana..tapi 2 tahon 2 da macam2 jadik kat aku..kat klas aku…kat maktab nyh….sampai nak muntah hijau aku mengenangkan bittersweet 2 tahon nyh…



2 tahon lepas aku kenal dengan budak klas aku..
k.long,iqa,ila,ayu,anah,kak sal,kak ngah,anis,gee,acong,dent,sham,mat,abu,palong,dut,ien,asraf n topex
Gelak..ketawa..nangis pon…dengan dorang…tyme “sakit” merupakan tyme yang aku rasa cam waktu berjalan lambat gile sampai kalo nak nangis pon da tak leleh.tyme tu laa sume rasa macam suck gile dok kat maktab nyh..nak pindah maktab kalo boleh..bila laa nak abeh program nyh..huh!
Tapi skunk…”sakit” macam da okeh…..aku cuba tok ilangkan rasa tu..masing2 da besa..ada otak tok pikir mana baik mana buruk..kalo boleh tepikan ego…kalo boleh memaafkan..kalo boleh pujuk aty sendiri…musti 2 tahon lepas punya suasana dapat dikembalikan….
Tapi…kebencian…keegoan...sensitif(aku laa tu)benda yang tak bley nak ilang..even aku pon..masih..tindakan,sikap macam budak darjah satu..ntah bila nak berubah?ntah laa…frenship?macam tak de dalam kamus.who cares?idop laa dengan ko hal ko..aku hal aku…lantak pi hang..lantak pi aku…



Ntah…aku pon tataw bila bloody hell nyh nak tamat..bila rasa “sakit” tu nak blah…nape orang laen boleh aman bahagia tapi tak kami?ntah…ada jawapan tapi tak terluah…bia je laa…simpan bia sampai makan dalam..simpan bia jaga ati orang tapi ati kita carik2 tade hal..ada yang anggap menyakitkan ati orang lain hiburan….kalo laa sabar tu tade dalam diri da ada orang mati kena bunuh kat aku.layan orang macam sampah..kenapa?tak reti berkawan..takyah berkawan…tak reti respek orang jangan mintak untuk direspek…



Post nyh gile kacau n emo..macam kacau n emo aty aku...aku pon tataw apa aku repek nyh..vavi btol perasaan yang datang skunk nyh..siot btol..i wish I could be the one the who wont care at all…wish I could be numb…supaya tade benda nak kecamuk…ngamuk dalam pale otak aku nyh…why am I being so sensitive?jiwa lemah leweh lembik btol…konon nak jadik beku tapi..adeh laa….aty2…nape laa nak complicate things…



Matang skek aminah…lek laa..jangan layan aty..kalo ikot..layan memang laa rasa nak leleh je…grow up girl..da besa..mende macam nyh,persetankan je laa…apedehal nak pikiaq2…sape care frenship 2 apa zaman skunk?lantak nak berantakan…lantak da tak macam dulu...lantak laa orang tamaw pikiaq kita..lantak laa orang dok sakitkan hati kita….



ustazWan Azlan:Bukan senang nak dapatkan redha orang

Akuu :Myn,carik redha DIA dulu…baru carik redha orang

0 comments:

Post a Comment