sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Thursday, July 2, 2009

PrE-rEuNiOn

Hah,sok aku akan berdating di Mid Valley.Yeah!Akhirnya aku dapat pergi berdating setelah lama asyik berdating ngan kak long dan iqa je..hahahah..sudey laa myn..hentikan anganmu…
Actually..sok 4hb 7 aku akan ke Mid untuk bertemu rakan-rakan lama aku masa aku studi kat Perak.Well..mari kita menyelusuri sejarah hidup aku

Masa aku form 1 sampai pertengahan form 3 aku tinggal di Asrama Semai Bakti Trolak(ASBT) dan bersekolah kat SMK Sg Kruit,Sungkai Perak.Well…untuk anak-anak felda seperti aku,ada 4 buah hostel felda ditubuhkan iaitu Asrama Semai Bakti Kuala Lumpur(ASBKL:Dulu kt Tmn AU2C,Keramat..Skunk kt ngan IJN),Asrama Semai Bakti Kelana Jaya(ASBKJ:kat taman tasik),Asrama Semai Bakti Johor Bharu(ASBJB:kt Taman Tasik Utara,JB) dan ASBT:kat dalam Trolak Country Resort(TCR).Kami tinggal kat ostel felda tapi sekolah kat sekolah menengah harian biasa.Aku pon tataw nape aku nak masok ostel felda nyh walhal aku dapat je SMKA Sheikh Haji Mohd said(SHAMS).Tapi kalo aku masok SHAMS..cane la aku skunk nyh ae?
Okeh…kat Trolak nyh laa..aku membesar dan melalui zaman riang kanak-kanak aku dengan gumbira.Well…ostel aku nyh atas bukit taw…and dari tingkap kitorang bley nampak PLUS.Bila merindui kampong,ramai laa yang tangkap leleh tepi tingkap merenung kereta yang sayup-sayup lalu lalang dari jauh.Aku punya bilik tak ngadap PLUS…Bilik aku(satu bilik 4 orang) ngadap blok kolej Tajudin yang aku rasa da x wujud da kat situ.Kat sinilah banyak kegiatan jenayah aku dan kawan-kawanku bwat..hahahahah

Siyesly ostel aku sangat cun sebab dok dalam resort kot….keliling tanam ngan buah-buahan.sampai bila gy riadah..bukan beriadah tapi gy panjat pokok jambu kat tepi sungai laa..gy curik ciku kat gazebo tasik laa…gy panjat rambutan tepi court volley laa…ish3..banyak kalo nak diingatkan…hwa3..bilamana sebut pasal keindahan zaman riang kanak-kanak nyh…bende yang aku miss ialah kegiatan melepak kat rooftop ostel kami dan Kolej Taj.Hahaha…masa skool dulu aku join je mana2 budak and ada 2 geng yang aku masuk je walaupon aku bukan ahli tetap ialah geng dayah..geng nyh dianggotai oleh awek2 cun yg berasal dari trolak selatan dan beberapa lagi budak felda laen antaranya dayah amin,izan,farah,dila,angah,erna,wanie,rohan..pas2 ad satu geng gy..geng miera..geng nyh ad miera,liea,beitul,dayah Khalid,aina,umi.Asal jumaat je…bilik kosong sebab sume dok melepak kt rooftop…heaven dok kat atas tu sambil melihat lampu kenderaan yang sayup-sayup kat PLUS pastu kira bintang(hiperbola laa plek…).
Siyesly..tataw cane nak cakap rindunya aku kat zaman tu…zaman riang-ria tu..zaman nakal2….know what..i owe my warden one thing..dulu aku penah mematahkan meja warden aku akt bilik tb…dye soh aku pay blik dengan dapat 8A tapi aku dapat 6A je..pas2 dye soh pay ngan SPM..SPM aku lak lingkup then da rest..history..sori ae ibu…lagi..apa gy ae…hmm…aku dulu ada sorang musuh taw..nak kate musuh..aku baek je ngan dye kekadang..nama dye mohd al-fikri@boe...actually dye sangat baek coz tegur aku jgn pkai short sleeve laa….tapi aku nyh jenis tak bley kena tegur(ak agak panas baran n boyish)
Tapi tu laa…. 2 orang lagi yang aku miss ialah Rohana n buyut@farhana coz dorang nyh…bestfren aku…buyut aku taw kat ne tapi rohan nyh yang hilang tanpa khabar…dear..where’d u go?miss u so laaa..

Sebenarnya…banyak benda da berubah kat aku lepas ak blah dari ostel tu..aku da jalan dengan lebey sopan…aku pon da bercakap dengan lebey sopan dan berakal..aku da pakai high heels okeh…3 inci lagi..hahaha..da pandai nak menjiwang..form 4 aku kapel kot…aku pon da reti skek nak berpakaian..apa lagi ae..aku da kurang panas baran…aku pon…da banyak jerawat!huuuu..dulu sebutir jerawat pon tade..cis..hormon kegatalan da meracun diri tu laa pasal..hahaha
Well b4 aku nyh tak berapa nak gurlie…bukan jenis touchy ke..ayu ke…anggun ke..stylo ke…well,none of it.Aku nyh sangat selebet…gila2..ganas…rebellious skek(suka gaduh ngan biro sukan..hahah)..rulebreaker…waktu orang gy subuh jemaah,aku subuh kat bilik..orang rolecall aku mkn kat kantin…orang beratur nak naek bas..aku dah soh buyut cop tmpt aku…ponteng prep..bwat pencemaran bunyik…maen kejar2…hahah…bengong gile…kekadang bwat2 demam sebab malas gy sekolah..hahahaha…
Actuallya da beberapa mende aku nak wat tapi x kesampaian iaitu,ceroboh masuk bilik da laki…hahahah..kalo ostel dorang aku penah laa masuk..tu pon kt walkway je..masa tu sume budak gy sekolah..aku an konon2 demam tapi aku gy melawat ostel dak laki..nguahaha..sebenarnya warden aku soh panggilakn makcik cleaner..pas2 aku amek kesempatan plak..hahah…pas2 aku nak bubuh sirap dalam tangki toilet supaya budak2 nyh ingat ostel kami angker….pas2 nak bukak pose kat rooftop pon tak dapat coz aku kua ostel awal…aku pindah sekolah…then the rest..history..
Banyak sangat bittersweet kat sana…tyme gaduh ngan aspura laa…tyme kena tengking kat pak wahab(warden aspura) laa…..hahah…tyme jdik MC…Tyme balik kampong rmai2…tyme gy JB lawan pidato…tyme sukan….tyme baca yasin rmai2…tyme qiamulail….tyme bukak pose…tyme pegi langkawi….tyme gy penang…tyme gy hot spring..lata kinjang…wahh..banyak sangat laaa..sampai tak terkira…

Akuu kata :rindunye..tak saba nak tunggu esok
Aku yg dalam:Alamak malu laa….aku cam da gumuk

0 comments:

Post a Comment