sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Thursday, October 17, 2013

vivian da silva

ni bukan nama anak aku.
ni nama kereta aku.
aku pakai kereta?
aah.
asal tak hupload pon?
sebab segan nak tunjuk kat orang..
kenapa?
kita pakai viva je pon
ye,viva.
hehe
sebenarnya ramai jugak yang cakap kenapa viva???
asal tak beli kete yang okey lagi?
aku pon sebenarnya tak tahu la okey yang macammana maksud kawan-kawan
disini aku cerita la sikit kenapa aku beli vivi ni
owh nama dia vivian da silva eh.kelas gile nama.
aku beli vivi sebab 1st of all Vivi ni murah dari kereta-kereta lain yang masuk klasifikasi okey orang
aku sebenarnya kalau berpoket lebih sedikit pon memang takkan amek myvi sebab kereta fevret aku ialah vios.
Tapi aku ni jenis suka benda yang praktikal.memang pesen aku,aku suka benda yang praktikal.
kena dengan life style aku.kena dengan current situation aku.
vivi ni walaupun tak gah tapi entah la aku tak tahu nak cakap camne..
aku sayang gile kat dia..
sebab vivi comel.
vivi minyak murah.
vivi sangat praktikal untuk aku sebab rumah aku dekat je dengan sekolah
vivi murah.
aku bayar sebulan 385.
kira murah la dari aku beli myvi
apatah lagi nak banding dengan vios
kalau aku pakai vivi,aku boleh save lebih sikit untuk Tabung Haji Muda aku dan jugak lain-lain simpanan
Lagipun aku jugak boleh standby duit untuk emergency case nak balik semenanjung mahupun kot vivi meragam.
kalau aku pakai myvi contohnya la kan...sebulan dah 600 la konon.beza dua ratus dari vivi.
200 tu patut aku dah balik standby kalau emergency pape kete..
kalau aku beli vios pon,aku tak boleh nak bawak vios tu jadik kenderaan balik kampung pon sebab gua kan dekat sarawak bhai bukan semenanjung.
pendekatan aku mudah.kereta tu transport.bukan tempat aku nak menginap.
sebenarnya kalau aku dok semenanjung,ikut perancangan kalau dapat Selangor atau Negeri Sembilan jugak,aku nak pakai Kelisa second je sebab part jimat tu...
sebabnya aim aku memang nak saving.untuk rumah.untuk tanah.untuk usaha tanah ladang abah.
kalau nak usaha tanah tu nak kena ada saving la...kalau takde saving pon...nak buat loan la konon an...kalau loan kereta aku je dah banyak...camne gamaknya aku nak buat loan...
cuba bayang dalam masa 5 tahun,aku ada saving lebih sikit...cepat la keje aku boleh gerak..
kalau muda-muda aku dah habis duit untuk bayar kereta.perbelanjaan kereta je.....sakit la nanti.
Gaji bukannya besar mana....
Memang la Vivi ni bukan idaman tapi vivi ni keperluan yang sangat kena dengan aku
tetibe je aku rasa camtu jugak kalau aku nak pilih pasangan...hahah...mesti macam Vivi...praktikal...tak hensem takpe tapi sederhana dan menyenangkan hati dan perasaan.
sungguh aku cakap aku senang hati pakai vivi ni.senang hati,lapang dada aku rasa daripada kalau aku pakai vios ke.

*tenang.hehehe : )

0 comments:

Post a Comment