sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Tuesday, November 8, 2011

Hangover

Tulis tajuk sambil nyanyi lagu Beautiful Hangover dalam hati.
Okey,aku islam. Aku tak mabuk-mabuk. Maka aku tak mengalami hangover sebab minum ayer khencing shaiton.
Aku hangover.
Maksud hangover aku tu,aku tengah biol.
Biol sebab menghadap jujukan huruf.
Aku sebenarnya dah penat dengan huruf dan perkataan.
Hari-hari aku membaca. Kadang-kadang menulis.
Subjek aku belajar semuanya subjek membaca.
Aku sangat jauh dari nombor. Statistik. Graf.Pembezaan
Hal ini membuatkan kepala aku kadang-kadang pening.
Kalau aku seekor kartun. Maka kepala aku akan kulukis besar sebelah.
Ya,besar sebelah sebab aku tak mengira-ngira.
Aku bukanlah suka mengira-ngira walaupun aku masuk kategori berkira tapi memang sarat sangat kepala aku ni dengan perkataan.
Penyeksaan sungguh rasanya tambah pula ujian da sampai dekat tepi simpang.
Tapi aku cuma boleh bertahan 40 minit membaca.
Yang aku pelikkan,membaca novel boleh pula.
Membaca nota Nilai dan Etika serta Ekonomi dan Pertumbuhan mulalah kepalaku hangover.
Adoyai.
Dalam aku muak menghadap jujukan perkataan
berlambak-lambak pula benda muncul untuk aku carutkan.
Betul banyak.
Kalau aku seekor kartun,aku akan melukis otak aku terbelah dan bermacam-macam benda emlimpah-limpah dari otak itu.Boleh tak?
(Rasa macam nak lukis sekarang juga)
(segera mengambil kertas dan pensil)

0 comments:

Post a Comment