sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Thursday, November 10, 2011

Hangover Volume 2 -manipulasi foto-

Aku dah bosan menghadap huruf dari pagi sampai ke petang.
Aku selongkar rak seni kat library untuk mencari grafik-grafik yang boleh menyegarkan mata dan aku bertemu buku tentang design.
Design poster,logo,cover buku.
Maka aku dapat ilham!
Bagi menghilangkan ketegangan...aku pun selongkar folder gambar dalam notebook aku dan mula mengedit.
Aku manipulate beberapa gambar yang kalau dilihat oleh pakar-pakar seni tentu sekali mereka tongsampahkan hasilnya.
Tapi aku bosan dan aku mahu berehat.
Aku berehat dengan memanipulasi mereka.
Huduh???Ada aku kesah??


Actual photo:tiang lampu kat stesen train.Aku macam kesian tengok tiang tu sorang-sorang.Aku pon snap la haritu.Kira aku saja la manipulate macam ni untuk self explain.Sorang dan kesunyian.(Bukan aku)


Aku suka ambil gambar cahaya.Tak kira la cahaya lampu ke,matahari ke,lilin ke,pelita ke..Ntah,tak tahu kenapa.Aku rasa macam cantik je mereka.Oh,actual gambar ialah cahaya lampu jalan.Aku manipulate sampai biar dia nampak macam kita berada dalam telaga@pherigi bhuta pastu kita pandang ke atas..nampak cahaya samar-samar.(Bajet)

p/s:hangover,hangover(sambil nyanyi lagu big bang-beautiful hangover)

0 comments:

Post a Comment