sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Friday, March 8, 2013

Projek Mengintai Langit

Salam
tediaaaa....sawang gile blog gua ni.
Jiran sebelah ghumah dah on balik wifi maka boleh la gua berblog seperti sedia kala..yahoooooo!!!
owh dah lari topik.
Baek sebelum ni gua pernah cite tentang gua pernah menulis novel kan,kan?Tapi semuanya berakhir di tong sampah.Maka demi memanfaatkan musim cuti penganggur DG41 maka gua kembali menulis.
Kalau ada yang friend dengan aku di FB maybe akan perasan post panjang berjela yang mostly ialah conversation antara pompuan bernama Hani dan lelaki bernama Amar dan di bawahnya akan tertulis MENGINTAI LANGIT.

Cadangnya itulah tajuk novel yang gua tengah tulis ni.Actually cara gua menulis berbeza kot..ada orang suka tulis dengan cara tulis bab demi bab..tapi gua ni kan scattered sket..jadi gua pesen tulis tak ikut bab..asal dapat vision..ayat...asal gua dapat gambaran mental tentang satu babak tu gua pun tulis la..Actually gua dah buat dia punya storyline..so jangan risau hujung pangkal dia gua dah ada cuma gua akan buat ikut jiwa dan perasaan..aiceh...kemudian akan susun ikut kronologi.

Secara sejarahnya terPOP idea ni ialah masa musim KISSM tahun lepas..Lagu band Coco, Mengintai Langit ni gua letak dalam playlist KISSM means waktu aku study tu gua dengar la lagu ni dan waktu tu gua macam terinspirasi dari words ni : " Di dalam hujan renyai aku Mengintai Langit mengharap engkau akan setuju mencintai aku "
Syahdu kan? Terus gua terpikir pasal sorang perempuan quitter.Seorang lelaki fighter.Payung.Hujan dan Stesen komuter maka tercetuslah :  Projek Mengintai Langit !


inspirasi dari gambar dari movie Daisy yang sodeh

1 comments:

encekgadis said...

kak, saya tunggu novel akak! terus tulis.. raikan aksara terus.. =)

Post a Comment