sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Friday, March 8, 2013

Random Ohsem

Standing in the rain aint gonna leave you dry
Tengok kengkawan adik beradik anak sedare semua berpasangan dan berkahwin walaupun mulut kata rilex hati tu sikit-sikit rasa macam : yeah dorang moving next level.aku ? stuck . dengan dunia fb aku.blog aku.buku aku.puisi aku.jiwa aku.minda aku.terkongkong dalam satu ruang dan tak dilepas.dan aku seperti biasa mempunyai keupayaan memujuk perasaan dengan ayat-ayat bajet hensem dan cool macam gampang bagi memastikan aku kekal tak menggedik nak kawen jugak.


Aku ada beberapa kenalan terdekat yang tak kawen lagi and seriously menakutkan aku setiap kali dengar keluhan-keluhan jiwa dorang.masalah-masalah jiwa.kering kontang nya perasaan dorang ni sampai segala kekesalan hidup ini dihamburkan pada manusia-manusia yang tidak sepatutnya dipertanggungjawabkan atas tidak lengkapnya lagi separuh agama mereka itu.dan aku takut.takut I end up being one.
Memikirkan banyak benda ni kekadang buat aku nak hisap Winston je sambil melayan kepala.HAHA.Okey apa,Winston je pon.

Too many things happen in a few month after graduation.family tu first thing then dengan pekerjaan yang macam gampang lama nak tunggu.dan mulut yang semakin kuat memaki.HAHA.Persekitaran bhai.Aku hidup bro,bro je.gampang tu ayat biasa.

Aku kekadang ghindu zaman praktikum.Come high water pon aku steady je.Ni sekarang goyang je.mulut pon keje nak maki je.hati membara je.jiwa terbakor usah cerita.Kalau boleh semua orang nak diblame atas kekesalan hidup.nampak,cakap pon dah macam orang tade iman.itu yang aku takut sangat dok lama-lama kat ghumah ni.
Tapi macam bese.otak aku dengan pantas ngajo aku soh istighfar.taubat banyak-banyak.muhasabah banyak-banyak.
Huh ngkorang tak tahu perang dalam kepala aku camne
Good vs evil
Satu soh sabar.satu soh lepas.
Semua benda bukan oghang yang kawal.Rezeki ni tuhan yang bagi.Dok marah sangat tu nampak nau tak caya kat tuhan...Ni aku tengah belajar bersabar balik.Ingat tuhan banyak-banyak.Baca balik post-post memujuk hati yang lepas.



* Walaubagaimanapun aku nak ambil kesempatan ni nak  cakap : Choiiiiii betul la Anwar Ibrahim.Bagi je la BN memerintah kan senang cerita.Pesal ntah nak buat payah.kahkah.Tak pun soh je la Tun M jadik PM balik.Aman sentosa Malaysia.Tade la Najib kempen PRU begini lama.Cepat aku posting.In the end semua orang nak jaga periuk nasi masing-masing je kan ? Takyah la jadi hero sangat hang tu

*sape amek serius apa aku cakap ni memang tak faham SARCASM.


0 comments:

Post a Comment