sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Monday, March 11, 2013

Tuntut

Ni ingat nak tuntut kampung Charok Kapas kat Kuala Pegang Kedah nun
Tok moyang aku dulu mai dari Pattani nak bukak kampung tu.
Ya memang lah aku duduk Felda kat Negeri Sembilan lama dah.
Ya memang la cukai tanah mak sedare aku yang bayar orang kampung sana bayar tapi dulu tok moyang aku yang bukak tu.Pak aku hak sulung.Hak atas kami adik beradik.

Bukan apa,dengar harga tanah dah naik kan. Ingat boleh jual dekat pemaju perumahan.Boleh jugak petugas kerajaan beli.Nanti dah bersara boleh balik dok kampung tanah tumpah darah.Mulia apa niat aku tu.Baru maju sikit tempat jin bertendang tu.


La ni dah ada Power of History semua nak menuntut ye ?
 Keturunan raja mana???Raja Kapoooorr!!


*Aku tinggalkan korang dengan lagu TANAH TUMPAH DARAH dari DISH.

0 comments:

Post a Comment