sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, December 21, 2011

22 Hari lahir

Bwekkkkkkk
Nak muntah hijau pun muntah hijau la kalian sebab terpaksa baca rant benda yang lebey kurang sama je.jap,aku tak paksa.kalau rasa tak suka,sila la pergi dari laman ini.

Aku nak luah rasa.pedulik.ini territory aku.suka hati aku nak cakap soal peribadi pun.kau duduk senyap ye.ya,kamu yang dah terdetik dalam hati:cerita peribadi tak payah la nak bagi semua orang tahu.

Hurm…(mengeluh berat)
Semenjak 100 hari mak aku pergi.Aku kerap betul menangis.Aku nangis sorang-sorang dalam gelap.Aku terlalu rindu pada dia.undefined.takde definisi untuk rasa itu.sebak.sayu.sedih.pilu.rindu.semua kosa kata tentang rasa mendung dalam hati datang tiba-tiba(walaupun aku tak tahu nak bezakan perasaan itu yang mana satu)
Aku jenis tak suka cerita hal-hal deep dengan adik beradik aku dan ayah aku.Aku selalu jadi pendengar untuk dorang.Pendengar aku ialah mak aku.Dia yang paling setia dan aku percaya.Dia sahaja yang tak judgemental.Ada la sorang yang aku baik.outsider.ada aku bercerita.tapi bukan semua.

Dan bila aku berdepan dengan banyak benda.aku jadi sayu tiba-tiba sebab tak ada dia mahu bagi pandangan.takde dia untuk aku mintak pendapat.takde dia untuk beri kata putus.saat itu aku cuma mampu berhujan air mata.
Semalam genap aku 22 tahun.21 tahun 8 bulan dia besarkan aku dengan didikan dia.Dengan nasihat-nasihat dia.Aku selalu cakap kat dia bila aku minta maaf lepas membantah cakap dia:mak,memang orang bantah cakap mak,mak rasa ninah kurang ajar.tapi bila ninah belakang mak,ninah tak buat benda yang mak larang.
Memang…dia dah takde tapi setiap kata-kata dia macam terngiang-ngiang dekat telinga.Apa dia tak bagi,apa dia pesan.apa dia suruh pertahankan.
tapi aku takut sangat aku tak kuat bla dia dah tade.Aku tahu tuhan ada untuk pelihara aku.Tapi aku manusia yang suka sangat bergantung pada perkara external untuk menjalani hidup kan?

Kawan,mohon doakan aku kuat,tabah untuk menghadapi ujian hidup.Kawan doakan aku kuat pertahankan prinsip aku.Kawan mohon doakan aku tak tersasar dalam perjalanan.Kawan,doakan aku istiqamah dalam mentaati DIA.Kawan,mohon doakan ibu aku yang tersayang aman dan bahagia dekat sana.Mohon doakan kami dapat bertemu di Syurga.Boleh?Itu hadiah hari lahir paling aku hargai..

5 comments:

ahsfantasy24 said...

Salam kedewasaan jiwa di hari tua,
dugaan yg hebat hanya untuk orang2 hebat,
kawan, aku tahu kau kuat. Aku doakan agar
kau akan jadi lebih kuat..

Nurulain said...

:) akk doakan min trus akan taati DIA insyaallah..

gadis NOTA pelekat said...

akak... semoga kuat...terus kuat. =)

ChIk NyNaH said...

ayu:thanx.tme kaseh.amin
k.ain:time kaseh.amin
udy:time kaseh

aisyahusna said...

smoga terus tabah ye akak..insyaALLAH ,doakan smoga arwah berbahagia disana...doa anak yg soleh mngiringi arwah..ameen...

Post a Comment