sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Friday, December 23, 2011

Kegilaan yang Bermusim VOL 1

Ha,biasa tak berlaku pada kalian?Kegilaan terhadap satu benda tapi ianya bermusim.Habis season,habis la kegilaan itu.Aku,ya aku ni ada kegilaan yang bermusim.Baik disini aku nak kongsi kegilaan yang pernah aku gila (ayat apa ni)

1.Komik

Baik,masa aku muda-muda dulu (skolah menengah).Aku suka gila dengan komik,manga dan anime.Malah email yang aku guna sampai la ni ialah pink_rukia.Ya,Rukia yang bawah ini.

Masa aku sekolah aku gile Bleach. Cerita pasal komik,dulu aku suka sangat beli majalah utopia sebab nak baca komik yang Ben tulis selain mahukan lirik lagu omputih dan poster band-band yang cool seperti GreenDay contohnya.(Dulu la).Aku juga akan beli komik gempak starz dan melukih.Ya,melukih.

Masa sekolah dulu komik cam Innocent,naïve,Pisces,Le Gardenie sangat aku suka.Aku pun boleh la melukis sikit-sikit dan buku nota sains aku(belakang dia kosong) akan aku penuhkan dengan sketch watak-watak yang Ben cipta.Aku gak pernah buat satu komik sendiri bertajuk “Colour High School”.Jap,bia aku gelak jap.HAHAHAHA.Aku buat sebab gila kat Le Gardenie dan terpengaruh dengan cite omputih Drives Me Crazy dan Mean Girls.

Citenya pasal budak-budak form 4 dan form 5 di sebuah sekolah teknik yang dengan ragam masing-masing.Untuk pengetahuan nama-nama watak menggunakan nama warna yang ada.Watak utama ialah sepasang kembar berlainan identity iaitu Hazel yang lemah lembut dan Coco yang boyish.

Sayang aku tak dapat tunjuk sketch tu sebab da hilang.Maybe aku terbuang masa baru nak buat rumah last year.
Pastu watak jahat ada 3 orang girl(sangat terpengaruh dengan mean girls ).Nama dia Pink,Magenta dan Red

Watak lelaki pula geng dengan si Coco iaitu Orange,Black,Blue dan Silver.Ada satu lagi puak atau geng jahat yang dianggotai oleh Maroon,Mocha,yellow.
Sekolah ni ada beberapa aliran iaitu mechanical,electric,electronic,civil dan computer.

Kira budak-budak geng 1 selalu gado ngan geng 2 dengan menggunakan kepakaran dorang.Sebagai contoh Coco budak civil dia set piping sekolah untuk kenakan geng gedik pompuan.Pastu bila gaduh antara lelaki dorang main ar dengan electronic device yang dorang reka.HAHA.Masa tu otak kartun betul aku cakap.Siap sketch ar peristiwa geng jahat punya computer kat lab kena hack.Benda tu kerja budak kelas computer.

Sayang betul la ingat balik benda tu hilang.Sayang sebab kegilaan tu sementara.Aku dah lama betul tak pegang pensil melukis.Lama betul aku tak beli komik.Lama betul aku tak tengok anime.Kegilaan yang sementara.


P/S:Nanti kalau aku sketch balik,aku upload ye…Tapi gambar watak je la…taka da keazaman nak sketch sampai whole story macam dulu.

0 comments:

Post a Comment