sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Saturday, July 2, 2011

santapan minda

hamboi bahasa...klasik gitu...
santapan minda tu maksud aku ialah bahan bacaan..
aku agak suka membaca seperti yang pernah aku cakap
dan suka untuk aku berkongsi apa yang sedang dan mahu aku baca sekarang..

sekarang aku tengah nak baca karya-karya Faisal Tehrani
Dia antara penulis lelaki yang menarik perhatian aku selepas Andrea Hirata dan Imaen
Aku jugak tengah nak lengkapkan koleksi sejarah atau biografi tokoh islam seperti para sahabat,ilmuwan islam,pemerintah-pemerintah islam.
juga cuba menamatkan karya bastiat..yang berkait rapat dengan sains sosial..cam ekonomi dan politik.


aku jugak sudah membaca esei-esei berkenan Pasaran Bebas
Pasaran bebas kan berkait rapat dengan ekonomi,sains sosial..
maka aku tertarik untuk membacanya...jemput laa membaca ye!


tapi bimbang jugak kalau asyik baca sumber orang putih,aku ni dikata sekular pula..
maka aku akan cuba untuk mangkhatamkan Mukadimmah karya Ibnu Khaldun.
mudah-mudahan aku dibei petunjuk dan tidak larut dalam pemikiran barat tanpa merujuk pada sumber ilmuwan islam.

lepas ni aku akan memulakan praktikum..2 bulan kowt praktikum...
dan aku rasa aku akan jarang dapat menulis sebab busy...
aku jugak kena curik masa nak habiskan pembacaan aku..



p/s:poning baca mukadimmah.dah laa translation english.hadoi...tahun bila laa baru bley abes baca.

0 comments:

Post a Comment