sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Saturday, July 2, 2011

Menulis novel

i always wanted to write a story...
betul x tipu....aku dari dulu teringin nak menulis novel...
dari zaman sekolah menengah lagi aku da menulis..
tapi aku tulis cerpen je laa dulu untuk majalah sekolah dan untuk suka-suka
aku ada gak menulis novel.3 buah novel.haha..tapi aku tulis kat buku je laa..tulis pakai pen..sampai sekarang aku tak taip-taip balik cerita tu
sebab bila aku dah tua macam sekarang ni aku rasa cite aku tulis tu klise dan lame yang teramat sangat..

1st novel aku tulis masa form 3
tajuknya aku tak buat...hahahahahaha(aku gelak sorang-sorang bila baca balik)
kisah cik adik yang komitmen phobic tapi bertemu chenta dengan cik abang senior beliau yang bela 2 orang anak saudara.(motif???)

2nd novel aku tulis masa form 5
tajuknya sara damia
kisah pereka landskap yang berchentan dengan duda anak 1..(apekah???)
tapi x sempat abes sebab buku tu kena rampas kat cikgu.member aku baca tyme cikgu fizik tengah nagjo.choiiii!!

3rd novel aku tulis lepas SPM
tajuknya katakan kau cinta(hahahahahaha)
cite pasal cik adik pereka landskap jugak yg bermusuh dgn jiran sebelah umah yang satu office dan akhirnya kawen paksa..pastu berpisah...pastu jumpa balik
(menulis dengan plot sebegitu kerana terpengaruh dgn cite korea...hahahaha)

itulah cerita aku semasa menulis
bila aku da masuk IPG pon aku ada menulis lagi...
tapi cte tu x setel-setel...sebab...
ntah camne cite yang aku tulis macam jadik kat diri aku...
maka aku berhenti menulis

sekarang aku sedang menulis sebuah cerita
cerita yang aku nak inspired people dan ubah pandangan orang.cewahh..
ini angan-angan aku



p/s:pengakuan yang malu nak aku akui ialah i'm quiet mushy

0 comments:

Post a Comment