sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, September 2, 2009

RaMaDhAN yA rAmAdHaN

Ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna..
Agar dapat kulalui dengan sempurna…

Ish..aku puas tanya sape ada mp3 lagu nyh..sume tade..jadik aku wat pengumuman kalo ada sape2 ad mp3 nyh…bagi aku ae…
Ramadhan datang lagi…mang sume tertunggu-tunggu an?aku pon..
N paling best 1st pose kat umah lepas 2 tahon 1st pose kat ostel…tu seronok..kekadang aku pikir..aku da abes studi..da kawen tak rasa da nak pose 1st ngan mak nyh…ngan family..siyes…ty..akan tiba tyme..orang yang aku sayang tu akan jauh(dari segi jarak) ngan aku..n moment cani aku kena capture siap2 coz I’ll gonna miss this one day…adeh..syahdu la plek…

Tahon nyh pose nampaknya lancar.aku dapat pose..tu paling penting..aku da bajet tyme elok2 da..alhamdulillah….dapat pose pada hari 1st ramadhan….n one thing sehari sebelum pose aku berjaya qada’ pose aku yang berbaki 3 ari yang aku tak ganti.ish..teruk betol…orang laen sya’ban n rejab pose sunat da..aku last2 minit baru nak ganti…pasni aku akan try ganti seawal mungkin..taley tangguh2…

Baru bape ari je pon ramadhan….meriah ke?alhamdulillah..aku rasa ramadhan tahon ny okeh…aku hope dapat jadikan ramadhan kali nyh penoh makna…hmm…ramadhan 2006,ramadhan aku yang best kot..n aku kalo bley nak jadikan ramadhan 2009 n seterusnya much2 better…
Ramadhan 2009 kat rumah…..best…dulu tyme aku x sedar diri aku nyh da jadik anak dara..bangun mak kejut..lauk,nasik da siap masak….pas makan tydo….subuh gajah …..kemas umah lebey kurang…lepak depan tv takpon dalam bilik…petang tolong potong2 bawang..itu je laa…

Tapi skunk(cewah..)aku blaja tok jadik anak dara..well aku nyh da makin tua..ne bley arap kat mak je..nak bermanja pon beragak laa an…so,awal2 sebelum balik PBS lagi aku da berazam…nak bangun subuh2 sapie…buat bekpes..da masok pose,bangun wat sahur….wat juadah berbuka…n alhamdulillah..aku da try sket2….bangun wat bekpes masa PBS aitu tak lepas lagi..heheh…bangun wat sahur pon blom lepas….heheh..tapi lepas sahur aku tak tydo terus da..aku terus basuh pinggan,kemas2 dapur..mandi,solat,baca quran….pastu da pagi tol kemas whole house…okeh laa…aku Berjaya ar..(baru orang taw aminah nyh anak dara pemalas upenye)….perubahan positif nyh menggumbirakan bonda aku.(nynah kan da jadik anak dara mak..heheh).

Aku dengar kat astro AWANI..ustaz zawawi yang comey tu kata…tyme sebelum jenguk r kubur sebab masa tu kita akan rasa…sayangnya sebab mereka yang da pegi tu tak dapat nak rasai ramadhan..so,itu akna wat kita pikir yang kita musti jadikan ramadhan kita bermakna sebab kalo kita da “pergi” kita da tak de peluang tok jadikan ramadhan kita yang terbaek.ingat ae kengkawan..aku smapaikan ny sebab maybe korang tak sempat tengok slot tu…so aku sampaikan tok korang

Aku kataa:Miss my bro....sangat2..leaving us pada ramadhan ke-8(4 disember 2000)…may allah bless you..amin..

0 comments:

Post a Comment