sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Tuesday, September 15, 2009

pelangi


buka matamu lihat diriku..

aku pelangi..yang dinanti...


hah,penah dengar lagu nyh?yg tataw ny r lagu Joanna n Co..aku Pelangi.tapi..ada tapinya aku nak cite nyh sal pelangi laen iaitu novel pelangi..1 novel yang memuatkan 3 cerita.one of it my fav writer:hlovate


pelangi start ngan 1st story..karya Syud..tak penah baca novel syud before but aku ske...bley r cte dye...tapi aku rse biasa je...cuma one of iman's character tu aku rasa cam sama ngan aku..nape?huhuh...adaleh...


2nd story yg aku tunggu2 of cos la Ked's Story..Hlovate.sweet story..tapi again..biasa...ntah laa..nape ak tak thrill ngan cte dye diz tyme.cuma yg ak nk sgt ialah..jumpa guy cam Ked...skaters yg org slalu ngat shoshial but he's actually sgt b'prinsip.pling ske ayt dye yg kata dye tanak kelek awek seksi2 tapi tyme nak kawen carik yg baek2...hmm..kalo kot guy rmai yang..ad stok awek,stok bini..stok bini nak yang baek2...tapi stok awek...dikelek ke sana ke mari....ntah hape2 la lagi.tak pasan ke dorang sabotaj akum sendiri ye la...sisa dye tu...diamek kat kaum dye gak...

tapi itu lelaki2 jongos laa...

penting kena ingat..lelaki yg baik utk pompuan yg baik..jadik kalo da dikelek anak dara org ke sana ke mari...ty dapat gak yang da dikelek ke sana ke mari oleh org laen...

(kepada guys yg ada adik..jaga ek attitude korang..jgn kelek anak dara org..sok senang2 org kelek adik korang)


3rd story...rumah kecil hujung padang.i love it!hah...cte nyh aku ske sbb..............ntah laa..maybe dye cam real+x real..cane tu?okeh..aku penah baca noor suraya nye story b4:surat ungu untuk nuha.aku sebenarnya tak ske cte sal pompuan yang ske melayan aty yang sedey2 nyh...x ske cte pompuan x educated yang harapkan chenta..sanagt tak suka tapi aku suka cte nyh sebab..si durrah nyh ada suem ciri yg aku tak suka tapi dye wake up n grew strong...n happy endingnya ble chenta hati dye sebenar ada depan mata je..


aku ske gak sebab..novel dye nyh best.noor suraya nyh ayat dye skema tapi aku tak meluat nak baca.lagi...dye merentas budaya...budaya malaysia n indon..satu rumpun tapi ada beza...unsur seni...cite sal songket...batik...sulaman...n paling style dye selitkan panton kot dalam novel dye..i like this much..huhuh..

0 comments:

Post a Comment