sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, August 5, 2009

+wHy R?+

Tajuk di atas aku tulis sambil mengeluh……Keh aku tulis nyh based on my fren situation...well seperti bese aku punya idea untuk menulis akan datang bila aku berhadapan ngan 1 situasi.aku nak gtaw kat sni yang blog aku bukan tmpt aku umpat orang n bajet aku bagus ke hape..none of it.i write what I see….refleksi orang kata…untuk aku dan u guys pikiaq laa sendiri…
Baik yang aku mengeluh nyh sebab….okeh…sikap kita..kengkawan kita…pakwe kita…awek kita….
Okeh sikap yang aku nampak itu ialah:


AKU SALAH TAK BLEY..KO SALAH TAPE
Baik…nyh laa masalah kita..kalo orang buat salah…gila kita kutuk…gila kita marah kat orang tapi bila kita buat salah..1001 alasan kita bagi untuk tutup salah kita.huh,nyh laa masalahnya….kita slalu letak ukuran kita untuk sume benda tapi gagal nak lihat dari perspektif orang lain…aku bagi satu situasi laa….
Okeh konon aku jadik pakwe keh….awek aku nyh ada ramai kawan laki(maybe jugak skandal).tapi aku tade pon wat camtu….skali awek aku kantoi ngan aku….tapi aku maafkan dye….maybe salah aku abaikan dye..x ckup bagi kaseh dan sayang sampai dye carik rumah kebajikan kat tempat laen but then bila turn aku plak yang baru laa nak blaja2 msj2 ngan pompuan laen(aku realize yang aku taley limitkan network kat dye je sebab dye sesedap oren je luaskan network)…dye punya hamuk…x hengat….papa jahat,papa tak guna n so on….masalah nye babe…tyme ko berkasehan ngan horang laen haku cam orang dungu babe..siyes macam jantan dayus….aku try pujuk aty aku…sayang ko babe…maybe aku salah babe….aku abaikan ko…aku tade masa tok ko babe..but then babe..muak aku nak layan ko je….dalam banyak hal..aku try paham ko babe..try ikot kemahuan ko walau mende 2 bercanggah ngan kemahuan aku….kekadang aku rasa ko tak matang langsung babe..sikit pon ko tak jage aty aku tapi bila sikit je aku buat salah ko tak hengat salah ko yang berbakul-bakul kat aku 2 babe…


HATI KO SAKIT TAK BLEY..HATI AKU LULUH TAPE
Okeh nyh aku lakonkan watak taki,kawan aku plak nama naza
Naza nyh besfren aku…dye ada awek..cun giler r…aku yang tak bape nak nsem nyh tgok je laa orang berpacaran.masalah kat sini ialah naza nyh spesis yang tak reti langsung nak jage aty aku..…cani…Naza nyh x cam aku yang bley hangout ngan sume orang….network coverage dye tak banyak(bukan network awek..network kawan).berbeza ngan aku yang kalo dok ostel sampai pak guard pon bley layan sembang…..tapi dye ada laa gak sorang dua budak yang dye baek tapi bila ada masalah ada laa gak tempat kekadang dye spill n spillage bin si naza nyh aku…masalah ngan naza nyh..tyme dye susah..mang dye carik aku....kalo ikotkan...bukan aku nak ungkit...tapi dye je taw cane aku jage dye...tapi 2 laa tyme hepi dye ngan member dye yang sorang gy 2....bila dye masalah ngan mem yang 2 baru merendeng kat aku....tak ke haku hangin…pastu plak bila tyme aku malas nak hangout ngan dye sebab aku ingat dye nak hangout ngan mem dye 2..dye bley wat ayat stok sedey…ko cani laa taki…tyme susah carik aku…ish…aku rasa nak cepuk ye mulut ko naza…ko curik skrip aku bai..patot aku cakap camtu…bila aku wat bangang ngan ko…ko ngajuk(buruk sial lelaki majuk.bapok hape ko?).tapi aku nyh haa…ko 2 da laa berkira..aku tak kesah pon..aku time je..nak wat cane da kawan….tyme ko bergumbira ngan awek ko..haku tak kesah bai..ko hepi aku hepi tapi bila ko sedey yang sakit aku.bila ko gaduh muka nyh jugak yang ko hamun…aku saba bai…kalo ikot darah kepahlawanan atok aku…maun ko mati kena jurus silat pulut...tapi mak aku ajar aku bia orang wat


MEMBERI TAMAW MENERIMA MAHU SAJE
Okeh..nyh pon aku kasik situasi…
Aku sebagai huzir awek aku lini…baik…lini nyh aku panggil ummi..aku bahasakan diri aku abi persediaan bila da kawen nanti.keh masalah lini..dye tak penah nak paham aku……aku je yang try nak paham dye..keh,hobi aku maen bola sepak…laki kot.Mak abah aku pon tak halang aku maen bola…aku siap pemain bawah 23 Negeri Sembilan lagi..Dorang turun support gy.mak aku pon tak penah kata :adik…asyik men bola sampai tak ingat kat mak...(jadah mak aku nak cakap camtu kan?).tapi lini nyh.dok against aku…soh spend tyme je ngan dye..bukan abi tanak ummi tapi ummi cuba laa paham nyh minat abi…dari 24 jam abi tu..abi nak sikit je masa tok abi ngan world abi…45 minit je pon ummi….pastu okeh..balik abi penat…kalo ummi pon..penat…ummi mesti nak rehat…mi,bi bukan robot….please paham…Pastu mi slalu merungut bi asyik tinggalkan mi laa…of cos la mi….bi pon ada keje bi nak wat…mi banyak masa kosong..bi tade..lots of things bi nak pikir….kekadang bi wish mi faham bi….Bi sayang mi sangat2 tapi….dah tu…mi bi laki…jenis laki cam bi bukan cam jantan hampeh yang mi msj yang curahkan kata2 bersadur gula kat sume pompuan…sebab jantan camtu…mi kata bi tak romantic laa…..macam2 laa…tapi mi..bi tanya tulus laa mi…..itu ke kita nak hadap tiap2 ari?bila tiap2 ari cakap benda tu tak datang dari aty mi….benda tu kat mulut je.tapi mi….mi jawab jap… mi romantic ke ngan bi?..actually bi tak mintak romantic pon…yang bi mintak paham…tahu jaga aty bi macam bi jaga aty mi.....bukan I lap u..u lap me bi mintak mi….yang bi mintak….mi cakap..kata2 yang bagi bi semangat tok lalui my day…mi nyh kita baru kapel..kawen cane?kalo mi tak bley nak sejukkan aty bi…sejukkan mata bi cane nak hidop bersama? penah pikir tak yang kekadang mi suka2 jerit2 kat bi..marah2 bi..sumpah seranah bi….lepas sume bi bagi kat mi..sumpah seranah maki hamun je pon yang bi dapat..tu yang mi beri tapi mi nak bi balas dengan benda baik2..is it fair mi?

Okeh….mari laa kita pikir bersama ae…benda bukan hanya berlegar setakat kawan2,kapel2 tapi kekadang hubungan kita ngan mak abah kita..kekadang kita taw nak mak abah kita paham kita tapi kita tak paham apa dorang harap untuk life kita(of cos yang terbaek).then..kita taw kita je kecik aty ngan dorang..kita taw kita je nak majuk ngan dorang tapi taw tak..kekadang aty dorang luluh bila kita tak penah nak tunaikan harapan(again sumenye untuk kebaikan kita gak) dorang walhal apa kita nak sume dorang turuti walaupon dorang kena susah payah?

KITA PIKIR LA SENDIRI!

0 comments:

Post a Comment