sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, August 5, 2009

PBS

Yeah…next week aku akan pulang ke Pasoh terchenta pastu the next week aku akan back 2 my old primary school tok menjalani PBS(Pengalaman Berasaskan Sekolah).Last year aku wat PBS kat SK Haji Abdul Rahman Tokai kat Kedah dimana aku,ila n iqa tdo kat umah kak long..ulang alik gy skolah…1st tyme gy PBS..gile best…rasa cam nak jadik chekgu da tyme tu….
Pengalaman ngaja….maen2 ngan budak2 mang syiok(seminggu syiok kena sebulan,setahun..maun muntah hijo aku).P,yang pelik sket ialah sana klas start aria had so masa 1st day aku kat sana memang gile blur….slalu ahad cuti tetiba kena gy skolah…cam jet lagged je ak rse..terpaksa lepak library tok set balik otak…

The days go on n everything went well then…keje kitorang merayap je…terok betol anak dara da la numpang umah orang.tapi super cool dowh rse…4 hot babes(bajet giler!!!!) gy bersiar-siar dengan Honda ayah kak long yang super cool 2…banyak tempat gak pegi…Gy muzium padi,pendang,Sungai petani,Alor staq,kuala muda n pas je klas abes ari khamis kitorang berangkat gy Langkawi.

So it's mean, I set foot on Langkawi 4 2nd tyme.Again 4 hot babes travel all around Langkawi wit our super duper cool rented old saga…heheh…keta kitorang meter tak gerak dowh..pastu super duper “wangi”.Banyak cite kalaka r dengan that car..kak long gy langgar lampu isyarat dengan jayanya..iqa almost send us to grave as our car blocking the downhill road…wargh!!!chuak ingat balik…then the supernatural moment we face at pangkalan TLDM…Nyh gile suspen…da laa jalan lengang..suddenly 4 hot babes terdiam n bulu roma masing2 tegak!!n then ada white object tepi jalan!luckily it juz a makcik who wants to across the road..what the fish..jantung aku cam nak tercabut tyme 2…
N then plek…I dropped my IC n bankcard somewhere!It’s take about 2houndred n a half loss…wargh!!!lesson aku dapat…jangan seronok sangat sampai tak ingat dunia…
Huhuh..see..our PBS turn to vacation not really PBS..

Tahon ny laen lak citenye..kalo ikot perancangan nak wat kat mah iqa kat kelate tapi skunk ny PBS da x ley wat lebey dari 3 orang..since my gang ada 4 orang,someone kne laa wat somewhere….masa taklimat PBS,aku kat PD so aku tataw apa2..tapi bila kak long tepon aku terus cakap,aku nak wat kat umah aku....lagipon my bro plan something so kalo aku ada 2 weeks kat umah bley ar plan 2 berjalan..plan apa?shhh….rahsia..ne ley gtaw..heheh…
Actually servers laa gak an coz nak wat PBS sorang2 but then rasanya tade masalah..abah cakap chekgu Nazaro ada kat skolah..chekgu Yati pon still ngaja kat Skolah 2…so that,they’ll help me…tak sabarnye laa nak balik skool tu!!!!bayangkan 1st day(Isnin) nyanyi the same old song I used to sing…wah…nostalgic …tetiba rse nak menyanyi

SK Pasoh 4 sekolah kebanggaan kami
Tempat ilmu ditimba
Untuk menjadi insan berguna
SK Pasoh 4 murid cemerlang guru gemilang
Iman amal dan takwa
Amalan hidup kami…
Tekunlah(aku tak sure this word apa sebenarnya..lupa seyh)..yakinlah…
Kejayaan milik kita..
Harumkan SKP4 jadi sebutan semua

Best tak lagu skolah rendah aku?
Walawey….x saba gile babeng laa…
R,lagi satu..niece aku kata ada sorang chekgu bujang lagi nsem kat skolah tu skunk?
Huh?kacak?bujang?????hahahahah(gelak gatal) ny yang aku suka dengar nyh…

Akuu : wait 4 me chekgu Nik..huahuahua(gelak gatal)
My niece: mano boleh…chekgu nik den punyo!!!

0 comments:

Post a Comment