sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Thursday, September 27, 2012

untuk kawan-kawan yang dah dan akan kawen.


Aku dulu penah sekolah kat Perak. Asrama Semai Bakti Felda Trolak. Aku rasa aku penah mention. Form 1 sampai form 3. Dengan social network cam FB ni hubungan kitorang Ex-Asbt ni tak lost macamtu je. Aku kekadang time boring tu stalking la jugak budak-budak ni. Just nak tawu perkembangan. Makan satu kawah kowt takkan tamaw tawu apa dah jadik kat kengkawan an.

Masa gerak cepat tak tunggu-tunggu. Semua orang dah grow up well. Jadik different people.Even kita kadang tak sempat sangat pun nak kenal setiap individu tu masa sekolah dulu tapi bila kita tetiba baik, kenal kita surprise jugak dengan founding-founding yang tak dijangka…hahaha
Dan bercakap pasal masa.grow up…some of my fren dah kawen. KAHWIN bhai. Tu dah stage laen. Aku dok terkedek-kedek lagi ha nak carik hidup. Nak bina apa yang belum dibina but these people dah bina masjid…ada yang on the way nak bina masjid. Fuhh…

Antara member yang dah kawen macam Teha Udin, Are-Tin , Ekin…

Aku cam tak caye pon ada.haha..aku dulu baik gak ngan teha ngan are-tin. Ingat lagi si teha suka cite pasal maksu dye pastu pasal babah dye..mak dye…Teha si anak manja.Kawen da.Jadik ibu da.Aku rasa macam baru semalam dye cite sume benda tu kat aku

Are-tin…ni sorang lagi…haish…kadang-kadang tolong gosok baju aku. Dulu dia ada panggil aku satu nama panggilan..manja ke manis ntah sebab dia kata muka aku macam manja tu Kegemaran, menyanyi melalak lagu jiwang karat dekat walkway. Aku laa ingat balik budak ni..haha…antara budak rebel yang aku kenal..yang gile..yang memang kepala best.

Si Ekin yang cantik.suweet. aku selalu rasa dia cantik. perfect. dengan tingginya. Dia ni sayang gile kat kakak dia dan juga ayah dia.kitorang satu bilik prep..kadang malam minggu lepak sama buat facial. tepek muka ngan lidah buaya yang tanam dalam pasu letak kat balkoni. kadang main make-up,make up.. ngan budak bilik dia cam Madihah ngan Raja. Maen tepek-tepek kek bila celebrate birthday…hahahaha. Kawen dah jugak budak ni.

Ni si miera pulak nak kawen. pastu dengar citi Raja Siti Zubaidah ngan Liea pon nak kawen. Pehh…cargas beb.

Miera si suara sedap.lemak merdu nak kawen…wuhuuu…ni sorang lagi yang aku rasa cantik. Aku rasa dulu-dulu kalau orang tu tinggi aku rasa cantik kot.haha…tapi Najibah pendek pon aku cakap cantik.heheh. Miera ni top r…cantik.bergaya.tinggi.neat…nak kawen da siottt. I bet her wed mang gempak r sebab dia ni mang high taste and power r bab-bab girlish-girlish nye stuff macam baju.wedding ni.

Raja siti zubaidah ni pon antara orang-orang yang ada pengalaman langsung ngan aku sebab kitorang satu bilik prep. Siap bagi nama bilik prep tu, bilik prep waksegan. Peminat setia Khalid Jamlus dan David Beckham. dulu laa…haha…Perak FA true supporter.kalo nak sembang bola ngan dia mang boleh sangat laa..Selalu kalau nak berebut baca part sukan kat paper tu mang ngan dia laa…haha…Macam ganas, tapi mudah nangis..haha. Aku rindu dowh budak ni..dah laa jenis selamba,kuat melawak..memang pecah perut r kalau dia start buat muka,buat loghat perak dia tu.tapi ada gak r time dia jadik biro yang aku cam carik pasal ngan dia tak turun riadah.selalu kalau nak ponteng riadah ni mang buat dengan dayah,izan,wanie..geng bilik 64 ngan 65.haha

Kamaliea.dulu-dulu kitorang kata muka dia cam Haliza Misbun. Bapak lembut bak hang dia ni. Aku ni memang jenis kagum dengan wanita-wanita yang lemah-lembut ni. Padahal dah nama pompuan memang laa kena lembut an? Apa daa aku ni

Sape lagi nak kawen? Dengar cite Izan pon on the way dah…wuhuuuu…ni pon sorang lagi..kawen nanti mang gempak r..thing yang aku remember pasal Izan ialah dia sangat neat. Neat gile. Locker, meja, katil, pakaian, buku , tulisan haish memang senang cite neat gile la dia ni. Ni antara orang yang aku kagum gak…haha…sebab very organized laa dia ni. Aku an slalu cakap aku selalu amazed ngan orang-orang,creature-creature yang lembut dan organized which is women. Ya aku women, tapi aku tak organized dan lembut macam diorang..sebab tu aku akan terkagum-kagum dengan orang macam diorang…hahahaha

Fuhh…in a few years je..things changed. Completely. Sume orang dah  grown up. Sume orang dah start take charge. Take one step further in life. Go to different stage, different path. Tak kurang gak yang kita jumpa tu rancang, berangan untuk masa depan begini,begini but things go another way..tapi Zaleha atau aku panggil Ummi antara orang yang stick to the plan.. Tak silap dia amek landscape design..mang ingat lagi penah janji ngan dia untuk compete dalam bidang-bidang cam landscape and interior but she manage to be in that course while I’m stuck in education.

Stuck in education?macam terpaksa sangat bunyi tu…eh,mana ada..i like this field. Serious. Makin lama makin cinta.kahkah..tak.betul…serius aku suka dah bidang ni. Tapi aku suka nak explore.bukan menetap..in few years I’ll try to pursue my studies and go explore another thing. Yang penting bidang tu mang maen dengan manusia gak r.kaji otak manusia ke…haha…budaya ke…politik ke..ekonomi pembangunan ke apa-apa je laa..

Aku :Tetiba aku terkagum dengan kemampuan aku untuk ingat benda-benda memory lane gini.
Monolog: Chaiiit..hang an pasai ekonomi islam,teori kemoralan sosial apa jadahnye lagi tu hang tak maw ingat kan?
Aku: hang takyah nak bising. Bandura kata kita blaja melalui pengalaman langsung. La ni hang bagi taw lecturer ajar aku,bagi aku applied jadah tu suma ke tak?aku tade real experience.feeling.mana aku nak ingat.
Monolog : hurm..betul jugak
Aku: memory tu mang payah lak nak delete la sebab dia tackle abes emotion,fizikal,akal kita.pengalaman bhai.stuck dalam minda.

1 comments:

Unknown said...

yezza,,kakak2 senior saye yg cantik2 tu seme nak kawen da..hepi 4 them.. :)

Post a Comment