sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Sunday, September 23, 2012

september's rant


Blog dah lama bersawang.seriously aku tataw nak tulis apa..rant apa..poor blog..aku carik kau bila aku nak mencarut je an?haha
Hectic week.minggu ni minggu sangat kebusy an…..
Serius gak cakap aku rasa aku dah lama tade masa untuk diri sendiri.You know,time nak lepak,chill,treat diri sendiri dengan shopping,read good books..serius aku tak sempat.terkejar-kejar..dengan Action Research aku laa…ngan family laa…aku kinda on the run…
Pasni destinasi aku ampang-pasoh,ampang –pasoh je r.tak perlu aku nak detailkan it just aku bley cakap sebahagian dari janji aku ngan arwah mak and tanggungjawab aku sbg elders.
Alhamdulillah dalam serabut-serabut tu assignment berjaya setel,AR Berjaya setel dan Alhamdulillah dapat jadik one of presenter untuk seminar kajian tindakan zon timur.serius aku tataw nak share ngan sape..bet my mom would be proud..aku tawu yang doa dia cover aku untuk lalu sume ni..memang dia tade,tapi doa dia tu..aku tahu..dia mang nak tengok aku jadik wanita yang ada achievement.tak kesah laa setakat benda cani pon an..its still an achievement.
Aku tawu aku pompuan serabut.unorganized.nak dapat buat benda gini mang macam hell betul.serius cakap benda-benda nak buat laporan,tulis data apa jadah lagi mang membunuh aku.aku tak suke gile-gile.aku mang jenis reti cakap tapi tak reti nak turn out,susun benda dalam bentuk laporan,esei.it just come out.that’s me.so malu r nak compete ngan orang-orang laen yg keje kemas teratur ni.
Panjang ni dowh aku nak rant…
Aku..aku pon tataw apa masalah ngan otak aku.hati aku.perasaan aku.mix up.undefined.Dah lama aku cam normal tetibe beberapa hari ni cam abnormal sket.aku figure out je benda tu sebab apa tapi malas nak elaborate dan semakkan otak.let it be.benda hati ngan perasaan ni memang cam cilake  dan membubuh kemachoan sket
Aku kadang tak tawu nak jadik pompuan macam mane.serius.aku kadang rasa aku macam dah tade identiti.aku tataw ar aku buat apa..aku ntah.aku macam tetibe jadik lembik.mengada.and I hate myself for being bodoh dan bangang dengan mengada.mengada tu mang benda aku paling tak suke.and mengada tu annoying.
Aku….aku rindu mak aku gile-gile.aku rasa cam ntah le…aku dah bese excited cite kat dia apa-apa..aku dah bese ada dia bagi keputusan pape..bila aku kena buat pilihan memang aku rasa hell.aku cam nyesal gak untuk kebodohan-kebodohan aku.
Aku….aku tetibe rindu nak merengek.tambah demam-demam gini.haish…aku cam tade orang aku nak hold..yeah how I miss someone to hold when hope begins to fades…hope tu sentiasa ada..tak fade pon cume aku rasa nak hold orang.laen  peluk sayang emak ni.peluk abang aku??memang tak laa kan..payah jadik the only adik pompuan yang memang menggedik manja dengan mak.yang merengek carik mak.yang ngadu carik mak.bila time gini..nyasau ar tambah bila tiba-tiba semua turn nak cerita,nak ngadu pada kita..last2 kita lak nak ngadu kat sape?
Tapi ntah laa…melayan orang rupenye lagi buat kita strong dari kita jadik selfish nak orang jaga kita je.tape laa…selagi aku boleh jadik cam mak,aku jadik laa…setakat aku mampu walaupun aku tau aku farrrrrrrr dari sifat2 mak.aku jauh sangat dari baik dia tu.kadang aku pikir macam mana orang kecik macam dia boleh layan 9 kepala yang beza-beza ni?hebat btol..
Dekat 5 tahun aku kat maktab…aku cam…aku tak sangka things changed so much sampai aku tak sedar aku pon da jadik orang yang macam lain.ke perasan  aku je?aku tak penah pikir pon nak jadik orang yang kesah.yang take charge and at the end mang aku tawu aku kena take charge.
Tu la…hidup,nasib…semua tu tuhan atur.aku,aku just boleh pray untuk tuhan bagi aku kuat hadap semua benda.aku just nak jadik orang yang sabar.tak merungut.
Mende ntah aku cakap ni.bese r.aku dah cakap aku mang pompuan tade aturan.unorganized scattered.it just come out and I speak up.

0 comments:

Post a Comment