sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Tuesday, September 25, 2012

maki

aku rasa nak maki
maki?
ya maki
maki pihak autoriti
ish,anarki!
pedulik apa!
kau ulang baca akta itu ini
kau ugut sana sini
kau senyum puas
kau ugut lagi dalam senyum buat-buat
aku rasa nak meludah
puiiiiiii!!!
orang macam kau buat contoh?
memang tak layak

contoh hipokrasi mungkin boleh
contoh kipas punggung autoriti boleh
angguk-angguk muka senyum buat-buat
contoh terbaik untuk imej skim bodek penjawat awam
kau rasa kau layak jadi penegak,pembetul sikap?
sikap kau jatuh hukum tu betul sangat?
sikap kau "double standard" lelaki perempuan betul sangat?
aku rasa nak meludah lagi
puiiiiiiiiii!
keluar habis kahak-kahak batuk aku

kau baca firman
kau kata untuk jawab dengan tuhan
bagus la kalau kau beriman
tapi untuk menjawab sahaja lah?
tapi.....
untuk lepas diri semata kan?
alasan kan?
helah bela diri kan?
justifikasi
guna tanggungjawab untuk justifikasi tindakan?

kau patut senyap.
sebab kau cakap macamtu dah bagi penjelasan sifat penting diri kau
kalau kau betul nak menjawab
kau jawab dengan usaha kau ajak orang buat baik
bukan paksa orang jadi baik
ajak.paksa.beza

ha,lagi satu...berbuat baik.jadik baik atau pura-pura baik tu benda berbeza
kau tahu kan kau yang mana satu?



memo: part "baik" tu ingatan untuk diri sendiri

2 comments:

syirah_8920 said...

done follow u... follow kita k...

ChIk NyNaH said...

okies

Post a Comment