sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Sunday, August 21, 2011

Berpetualang ke Aceh


Berpetualang ke Aceh ialah 3 buah buku yang menjadi fevret aku.
Bagi yang asing dengan buku yang bagi aku kasual tapi kritis nyh…nyh aku bagi korang tengok gambar ketiga-tiga buah bukunya








dan ini blog penulis cerita BERPETUALANG KE ACEH ini
its kinda biografi sejarah bagi aku..
Baik,apa yang buat aku tertarik dengan buku nyh ialah:penulis macam dah merealisasikan benda yang nak sangat aku buat iaitu

travel naek KTMB dan kaji sejarah melayu.Dia backpacking.benda yang sangat-sangat aku nak buat.

Dia mengkaji sejarah melayu

Aku terjumpa buku nyh kat library last year…tak ingat bulan berapa..tapi rasanya hujung sem 3.kira dalam bulan 5 bulan 6 last year lah..
Kalaw aku da start share indulgence aku…takut tak cukup muka je karang aku nak cite.kui2…susah nak terangkan benda yang kita suka tapi orang laen belum tentu faham..tapi yang penting…buku ni antara inspirasi aku untuk menelaah banyak pasal bangsa MELAYU nyh..Which I find sangat interesting…banyak teori-teori yang aku jumpa…even ada yang kata we’re(melayu):13 lost tribes of jews..aku pon tak tahu..
Tapi aku pegang:kita ni dulunya satu umat.Tapi atas satu ketentuan,kita semua terpisah.
Lagipun kita dicipta berbangsa-bangsa dan berlainan warna kulit untuk kita saling mengenali
Dan…tak ada bezanya kita..melainkan amal kita je…
Jadi,tak salah kan aku nak mengkaji dan mencari macam yang dilakukan penulis…

0 comments:

Post a Comment