sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Monday, September 12, 2011

MALU

Biar malu,malu..biar segan,segan..kerna malu itu..perisai..orang beriman..

Ye,malu tu pakaian diri tahu.Bukan pakaian wanita sahaja..pakaian lelaki juga.
Tapi sekarang ni…malu tu dah tahu letak kat mana…sekali lagi..yang menulis ni bukannya baik sangat tapi kita bercakap tentang isu…isu yang berkaitan dengan malu.jadi sebab aku tengah menulis,kau tak leh la nak judge aku kan,kan…sebab J.K Rowling tulis cite witch ngarut tapi tade sape pon kate dye gila,sewel mereng ke kan?
Baik,sambung cite…

Kaw tahu tak aku annoying betul dengan budak baru nak up.YA,YA aku tahu aku pon penah remaja masalahnye sekarang aku rasa dulu orang tua dulu-dulu tade la macam tu sangat..

Apa aku cakap nyh?
Baik,bia aku jelaskan kat sini…aku sebenarnya sedang menganalisis pokok kepada masalah yang berlaku pada remaja bila mana dia memilih untuk memakai pakaian yang hamboi…bila dia memilih untuk tergedik-gedik..bila dia tydo umah balak dua tiga hari..bila dia bawak lelaki ngadap mak,abah, datuk,nenek dia..padahal baru nak up ni..sekolah tak abes lagi..bila dye x segan berkasih sayang di hadapan orang ramai…
Ya,jawapannya ialah dia tak reti malu,tak tahu malu.

Jadi kaw perasan tak aku macam membara je jiwa bila menulis nyh…memang aku tengah membara..budak baru nak up buat benda-benda ni depan mata aku…kalau aku bia dorang ni hidup tak reti malu..aku takut kelak dorang pula mendapat malu
Kesian aku sebab aku risaukan orang,adik-adik,anak-anak buah,kawan-kawan,anak-anak murid yang tak kesiankan diri dorang yang makin tak reti nak malu dan diambang mendapat malu.aku pon takut sampai satu poin aku pon tak malu-malu nak bagi dorang malu..tapi aku sendiri takut aku pon dah tak reti malu dan dimalukan dan mendapat malu.

p/s:susah nak touch hati orang.hidayah bukan milik kita.

0 comments:

Post a Comment