sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, September 21, 2011

s u b u h

subuh.subhi
banyak-banyak waktu...
ini waktu paling kritikal..
maksud aku untuk kita bangun solat
aku masuk kategori orang yang liat nak bangun solat
tapi tak liat bangun sahur.
aku pun tertanya-tanya
maybe sebab sahur kita set alarm awal
sebelum melewati waktu subuh
bangun sahur lebih segar dari bangun subuh.sungguh.bagi aku

dan subuh...
itu pesan akhir mak pada aku
"nynah...esok bangun sembahyang subuh...lepas tu ninah nak tydo blik pon tape..mak sayang tengok ninah sembahyang adri 5 waktu jadi 4 waktu je.."
dia pesan sebab 2,3 hari di rumah aku boleh bangun sendiri.
jujur aku cakap..kalau di rumah,aku slalu burn solat subuh
atas alasan susah bangun
2 hari sebelum mak pergi...itu pesan akhir dia..

dan aku tak tahu...dia nak pergi waktu pagi..
selepas subuh...

pesan tu..InsyaAllah akan aku ingat..
dah tade orang yang susah payah nak kejut aku solat subuh..
aku kena bangun sendiri...set alarm..bia 8 alarm sekalipun...


p/s:i miss her.dulu mungkin kadang2 ada rasa ye,saya tahu semua tu.saya bley pikir.tapi sekarang sungguh2 saya da tade orang untuk ingatkan saya...sebab dia la yang selalu mengingatkan.Tapi tape..kan tuhan ada.have faith.be strong.guide me ya Allah.

1 comments:

Admin said...

Myn, kau akan lagi kuat..
aku doakan..

Post a Comment