sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Sunday, June 14, 2009

jangan lupa lirik!!

Aku menyusun novel di dalam kotak.Malas nak biarkan bersepah sana dan sini.Well…membaca merupakan hobi aku.Tapi,baca novel la.Bukan buku sosiologi pendidikan,Psikologi kanak-kanak,Falsafah Pendidikan ke..heheh.Kenapa aku suka baca novel?Sebab aku seorang yang perlukan sesuatu yang berfokus untuk membuatkan aku melupakan kebosanan dan kesunyian aku.Bila aku da membaca,aku akan tenggelam dan karam dalam novel dan kepala aku tidak akan teringat langsung tentang baju yang aku kena basuh satu baldi,assignment aku ada 5,bekas pakwe aku blame aku tanpa niat tapi aku terasa la jugak,elaun aku dah tinggal nyawa-nyawa ikan,teman sebilik aku pergi dating,aku terkasar bahasa ngan kawan aku,aku nyanyi lagu tapi lupa lirik…
Ha..cop!aku nak komen sikit tentang nyanyi lupa lirik ni
Okeh…cerita bermula begini…pada satu malam….tanpa disangka aku telah perasan aku menjadi Cinderella.Semua orang kata aku cantik,ayu,comel,lawa pada malam itu setelah menerima sentuhan foundation untuk menutup parut jerawat yang penuh satu muka,bedak asas,lipstick,lipgloss,lipbalm,eye shadow,eye definer,eye liner,blusher,mascara dan sebagainya.Malam itu juga aku telah mengenakan kebaya kaler pink hitam beserta heels kaler pink ungu.Semuanya adalah palsu belaka kerana muka aku telah ditepek berkilo makeup dan pakaian yang aku pakai merupakan pakaian sponsor.Tapi malam tu aku rasa aku macam Cinderella…rasa cantik…rasa ayu..rasa anggun..rasa feminine walaupun I’m not!
Malam itu….permulaan bagi segalanya dan sangat celaka untuk aku ingat sebab malam itu aku mewakili blok aku untuk pertandingan nyanyian.Gila dowh….Nyanyi lagu Joget Kasih Tak Sudah…aku suka sangat lagu ni..aku memang suka lagu tradisional..tak caye cek laptop aku..penuh lagu sm.salim..Aku nyanyi out of tempo…tak hafal lirik….wargh!!!!!Aku kalau tak fikirkan ramai orang…dah lama aku terjun dalam kolam ikan kat sebelah aku.Malu yang teramat sangat.Dah la bermuka tebal dengan segala macam tepekkan di muka…dengan baju yang…well…kebaya…dengan heels…
Dan aku baru sedar…aku bukan Cinderella….tapi akulah cik myn yang selamba,obsess,paranoid,weird, bengong ,kalut,tak ayu,tak anggun,tak feminin,tak cantik,tak berbakat.dan aku….memalukan diri sendiri di hadapan….ya..budak lelaki yang akan ketawakan aku puas-puas kalau mereka ada peluang.Aku juga menghampakan mereka yang percaya aku ada suara yang cambest.Well…menyanyi dalam tandas tahap terbaik aku.Aku sangat malu.Amat….Aku teringat pada adik junior aku tersayang dan kawan-kawan aku yang beria-ia menyiapkan banner untuk aku.Wargh!!!!!Lagi tertekan….Can I say babi right here?
So,aku yang bengong lagi bengap ini telah menangis selepas itu sebab aku dah rasa nak gila…Gila yang amat sampai…
Ok..well….aku rasa macam nak tendang apa yang aku nampak depan mata aku kerana aku sangat benci untuk menangis sebab aku rasa macam budak kecik umur 3 tahun yang mak dia tak belikan dia aiskrim atau budak pompuan bodoh yang ditinggalkan balak dia.Aku memang rasa nak maki semua orang masa tu…serius…kalau aku tidak mengingatkan diri aku supaya tak buat balik perangai panas baran,emosional dan buruk laku aku…memang ramai yang jadi mangsa…owh…camne laa aku boleh jadik sangat panas baran.Mana ada pompuan panas baran dan gila macam aku ni…Kalau la orang tak ramai di tangga dan tiada kawan-kawan yang baek.Da lama aku menendang-nendang besi tangga sampai patah,atau kaki aku sendiri yang patah.
mel mintak maaf….mang dye yang galakkan aku masuk..dye caye kat aku….dan faith dye pada aku..buat aku ada rasa konfiden.is’nt u’r fault dear..it’s me…kesian sangat kat dye…dye plak yang rasa bersalah…
YDP plak kata kat aku..dah jangan nangis..janji dengan aku..jangan nangis…waa…tataw nape rasa terharu gile…ye,ye..aku tanak nangis….
Tapi aku teringat si dent ngan kawan-kawan dye..dorang gelakkan aku…aku ingat lagi..dorang kata jangan lupa lirik…balik la…tyme aku silap tu….n the rest…adoyai..rasa cam nak terjun jambatan gantung je bila ingat dye gelak,gelakkan aku…kata-kata dye.kawan,why u always make me feel bad?is it a friend for?maybe dat’s the way dye berkawan
Taw tak rasa macam nak suicide je…malu taw tak?gile punya malu laa…
But then…ada mamat ni yang jumpa aku n ask me not to cry…rasa cam…budak ni kenapa…takyah laa suruh aku tak nangis..kalau aku tak nangis takut ko jadik mangsa kekejaman aku karang…ak siap warn jangan dye jangan bagi geng dye gelakkan ….anyway,thanks..and then I don’t feel so bad..at least…4 a while…
Pas2 aku….agak fobia nak dengar lagu-lagu tradisional…seriously!it need tyme…
Lepas perkara tu….ada beberapa perkara yang aku realize…
Ukur baju di badan sendiri….
Tegas pada pendirian
Yakin diri..kita yang taw diri kita boleh atau tak walaupun orang yakin pada kita 100% tapi kalau dalam diri kita tahu..kita tak boleh..atau kita dah sabotaj diri kita dengan kata..aku tak boleh..aku tak boleh…dalam hati walaupun tak ditunjukkan…maknanya kita dah surrender n nak gagal dari awal.
B4 ak penah pikir nak berubah..jadik…..ayu…lemah lembut….kendian aku pikir,kenapa aku nak jadik camtu?sebab nak orang suka?tapi…adakah aku selesa dengan perubahan tu nanti?adakah itu diri aku?why nak pleasekan orang?pleasekan hati sendiri dulu….
Tak kira la,jalan aku ganas ke…cakap aku kasar ke…muka aku macam tak mandi sebab tak tepek makeup ke….bulat ke…doraemon ke…itu yang aku selesa….dan harap orang boleh terima aku yang itu.orang boleh gelakkan kita dengan benda yang dorang nampak lemah dan buruk .Tapi orang tu nampak ke kebodohan,kelemahan,keburukkan dye?Aku rasa orang camni taw carik point je tok rendahkan orang asal hati puas dan tutup kelemahan sendiri…rasa rendah diri sendiri…
Jadi,aku cik aminah binti Ibrahim dah nekad untuk kekal menjadi cik aminah.no need to complicate one thing while it’s not that difficult.
Big hug and thanx to her who believe in me…sorry to let u down n make u feel bad and guilty at the same tyme…mel..
Big hug and Thanx to them who also believe in me and support me…k.long,bell,iqa,rossa,atiem..ydp..dak2 bm and all my blox’s member
Thanx to him who finally realize my existence here n make me feel adorable at least 4 a while….enche’ tangga
Thanx to him who make me feel bad.At least…I know who I am..i’m just me…can’t be others….and u make me grow strong…dent n da gang
Thanx to him…who said something I don wan 2 hear but that’s waking me up..i’m juz a kid juz like him..i’m not dat matured that is why I can’t face the fact…thanx ya…budak

0 comments:

Post a Comment