sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Thursday, February 11, 2010

+my wonderwall+

diz post i dedicate 2 my bro...Enche Aziz Ibrahim
huhuh...
bru2 nyh ak tlis status tntng tunang n rmai gak r misunderstand..

well yg nk bertunang ialah enche aziz
enche aziz nyh abg sye yg dlm family dye the fourth...
umo dye 31 tahon..
dulu slalu ejek dye smbil nyanyi lagu ny

jalan yg mana pergi ke bendang sayang
memasak nasi si beras pasi
janganlah lama hidup membujang
tuduhan banyak ke mana pergi

-joget kasih bermula-sm salim-

n last2 pada usia nyh dye bakal tamatkan zaman bujang dengan jodoh yang dicarik oleh akak aku Aniza Ibrahim.
alkisah enche aziz nyh mg laa loser bab perempuan..hahaha..
tade laa..dye nyh sbnrnye jns jiwang tapi bab kawen nyh mg mcm x masok dlm senarai hidup dye tambah2 plak lepas dye eksiden pada 2001.masa 2 hari mantai raya haji...dye eksiden n smpai skrng tgn kiri dye paralyzed...n x sembuh2 smpai skrg...
n 2 buatkan self esteem dye sgt rendah...
pas2 mse dye umur 29 camtu mak ak nk jodohkan ngan sepupu aku...sebab da abg ak mg tade kawan pompuan siyes aku cakap life abg ak ialah,keje,bola,keje bola itu je.phone 2 msj pompuan haram nak ada...dye topup pon juz nk kol family n fren...tak pon awek cilik dye:nik nurfarahiyah-anak sedara aku.tapi sepupu aku 2 tolak plak...abg ak agk frust sbb dye pon berkenan kat sepupu aku 2..
last2 akak ak tolong carikkan...
siyes cakap ak tak jmpe gy pon bkl tunang dye 2..

i'm glad finally abg ak akn tamatkan zaman bujang tpi aku x ley gy nk terima kenyataan..cam lam otak nyh dok maen2 cakap:biar betol bancip nk tunang..biar betol..bukan sbb ak tak caye tapi aku rse sedey....sebab...bancip ny paling rapat ngan aku...dye nyh kadang2 menyakitkan hati tapi aku tau apa yg dye cakap 2 sbb dye nk ak wakeup..dye tak ske aku jadik lemah,leweh,lembik...
dgn dye laa aku blaja macam2 pasal life..pasal ketabahan smpai aku rse aku matang sikit dri umur aku.abg ak nyh..tabah gile kowt..sebab dye terima kenyataan yg tgn kiri dye da paralyzed.abg ak mg x ley bwk kete.moto je r kenderaan penah skali 2 aku tgok dye maen bola....masa 2 bari same bali pon maen.utk futsal belia...masa 2 bley palk ak leleh sbb ak tgok dye maen dgn sblh tgn dye 2...ntah r..tataw r nk terangkan tapi mg touching gle tyme 2...

1 thing ttng bancip dye mg outspoken..mcm ak.kalo dye rse dye betol dye akn perjuangkan wlaupon kne maki balik.n kalo bende 2 bertentangan ngan prinsip dye,dye akn tolak n katakan.smpai penah org yg x guna ny tumbuk muka org yg paralyzed cam dye sbb abg ak tegakkan prinsip moral abg ak sendiri.dye ny gak kadang2 banyak sgt berfikir..syg sbb mse dye dlu x bley nak bagikan pelajaran lebih tinggi..x pat gy universiti..kalo x aku caye dye bley jadik sorg yg hebat...sebab dye pemikir yg hebat.kadang2 apa dye cakap 2 kte x sngke kua dr mulut org yg abes dri sekolah menengah je.especially ble dye cakap pasal politik..sebenarnya aku bkn taw pasal sejarah2 sgt tapi dye ny laa yg dok rjin cerita fact2 sejarah pada aku smpai aku pon jdik mnt subjek 2..kalo cte pasal politik mak aku kte dye ny bley kne tahan ISA tapi hujah2 dye sgt berasas...lg satu..dye laa yg bnyk sgt dedahkan ak pada sukan bola sepak...dye ske kowt bncng taktikal kat aku...tapi aku pling nyampah ngan dye ialah:dye nyh lalang.tade team yg btol2 dye support.n ak ngan bari mg maki dye laa ble tyme chelsea lwn ttbe dye sokong chelsea padahal selama ny tade fevret team pon.tapi kalo peringkat dunia dye peminat itali sebab dye peminat paolo maldini...

tapi............pasni dye nk tunang...barang2 rumah cam perabot sume dye da siap da...bini dye sok cuci kaki je masok rumah...pas2 tunang kawen..mybe laa kot dlm mse terdekat..bln 5 ke,7 ke...n pas2 aku da tade kawan baek da....tade org nk cte prob kat aku..tade org nk cte pasal future kat aku..tade org yg nk care pasal aku like he does n i'm gonna miss moment kitorg tgok bola same2..merempit keliling n9....pasni kompem tade da chance 2...n dye akn tumpu kt wife dye...
n paling penting sumber kewangan aku akn terjejas..hahahah..siyes dowh dye r penyalur dana aku..tapi tape...aku doakan dye nye jodoh kuat n kekal..semoga si dye dapat jge abg aku n syaang dye mcm ktorg(mak,abah,aku) sayang dye.dont let my bro down sis..kalo x siap ko!hahaha..


palong :ko tunang laa jugak bru ko x sedey..hahah
aku :calonnye pe tade bai..hahah..soh knlkan ngan abg ko tamaw..taw laa ak ny tade protokol..haha
aku lagi:ak nk warne dark purple tema nnti..aku x kira!!!hahah..ko egt ko nye mjlis aminah???suka2 je..da laa enche' aziz 2 gelap gulita...tngglm kowt..hahah

p/s:ak nk upload gambo enche aziz tp internet lmbt ciput...

0 comments:

Post a Comment