sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Tuesday, August 10, 2010

spilling


nak meluah2 kat dlm blog pon skrg kne pikir berpuluh2 kali slps peristiwa itu...
ntah laa...ak pon tataw tp...ak nk gak spilling kt sni..sbb nyh ak punye belog...ak punya suka laa kan,kan..hehe..
well...my life ryte now....nk kte tenang cam terenggunnye tasik pon tade laa...
bese2 je..tp life ak sgt berterabur n bersepah-sepahan...hoho..sumenye ttg ak..bersepah2...
lagi..maktab akunye kolej kediaman slalu tade air..mmg cam haram...
siyes da tade lg bahasa sumpah dan maki yg kesat di dunia nyh ak nk guna tok maki maktab aku tuh..hahah
bnyk bende ak wat lately nyh..sume nk cte tp x sempat..dgn jalan2 huha ke kl...bengkel teater..panjat gunung datuk...sume ak nk cte tp x lepas2..lagi nk cte pasal bende2 menarik yg ak discover..ish...bnyk sgt tp x sempat...hurm...

tapi skrg nyh ak nk cte...nk spill something...
kadang2 nk spill nyh ken pikir seploh kali..nk spill kat org takot org nyampah..takot org bosan n rasa kte poyo habisan...tapi lahai...belog ad...wa cer kt sni je laa ek...

hurm....aku nyh da lme kowt berstatus janda nyh..hoho...tp ak tade laa rse terok sgt..kekadang mmg laa bosan esp tgok org yg bahagia tu....tp bahagia yg kte npk 2 dtg dgn price laa pulak...dgn tiket bermalam selama2nya di satu tmpt yg panas dan bahang...maka ble itu yg ak pikir....ak cancel laa rse lonely2 ak tu...ak wat tak kesah je...

lama kowt nk build up walls(mcm lagu beyonce-halo plak...) sebabnya...kalo nk halang hati dari menyukai org tu bukan laa senang tambah2 plak ak nyh mmg jnis mudah mesra dgn org..tp ak try laa wat x apik sgt dgn org...kalo ak berhubungan dgn lelaki pon dgn term kawan yg npk sgt jelas boundaries dye....

bukannya x bley nak syg org....tapi aku takot gile nk syg2 org nyh....bkn laa nk kte ak nyh heartbroken gile babeng,frust terguling2 ke sbb ramai lg org yg frust tapi bley je go on...
tp ak nyh manusia bese je kowt mana laa tabah mana sgt pon....kalo laa kene lagi...sakit hati wo......

lagipon ak mg nk ngelak dr chentan chintun sbb ak bkn mcm org laen...cara org ngan ak mngkn berbeza...cara aku syg org mngkin berbeza...sikap ak mngkin berbeza....
aku kalau bley biarlaa dlm dunia nyh hanya dia the only one yg kenal aku yg betol2 aku....yg bley dgr kata2 suweet,manis gula dr aku....yg bley dpt perhatian aku.....
sbb 2 ak tamaw syg org...sbb nnti ak cam sabotaj plak kang aku nye hubby 2...
tp ak nyh...manusia biasa...bila aku jumpa org yg aku rasa dia ada something,ada connection ngan ak....kekadang cam ringan je mulut nk mengucap kata2 suweeeeeet....utk show rasa kita tp bila ikot rasional,terpaksa tahan,kena tahan....sbb kalo salah2 cakap da menipu diri sendiri,tipu org,beri harapan palsu,beri janji palsu n paling kne egt dlm pala hotak aku...
dari kata2 akan disusuli tindakan....

aku bukannya malaikat.....aku nyh dilahirkan ada perasaan,ada nafsu n aku jugak ada musuh sejati dunia akhirat yg sentiasa menunggu masa,jaga line nak cucuk jarum supaya ak jadik pengikut sesat dye.lagi skali aku cakap,aku bukan malaikat....aku nyh tak baek langsung....
mujur tuhan tu ada je untuk pelihara,utk egtkan.....kalo x...ntah laa....
apa yg pasti...bila aku kapel....mmg x lama....n walaupon sakit gak bila kita da syg org tp last2 breakup tapi bila fikirkan hikmah nya....memang aku patot bersyukur sgt2....

ak da kua dr budaya kapel n ak x sepatutnya masok blik dlm dunia 2..rmai org yg da msok nasihat x bg ak kapel..dorg pon nk kua tp cane nk kua?sbb nnti melukakan hati org....

aku....ada perasaan...bukan heartless beku tade rasa...tp kalo aku nk luahkan rasa 2 mmg laa ak sabotaj dia yg bakal jadik hubby ak....

sakit sgt nk deny rasa hati kita,syg rindu bagai 2 kat org yg kita da sayang tapi lag sakit kalau nanti dye bukan org nye dan kita end up jumpa dye yg btol 2..yg mg jodoh kita dlm keadaan dye bkn laa special sgt sbb da ramai lelaki laen kita layan,kita curahkan rasa....



p/s:aku siyes sgt sedey n sakit.....nak lawan rasa mmg susah...tapi kalo dpt lwn,maknenya aku menang battle dgn musuh nyata aku 2....
p/s:aku harap org yg membaca faham apa aku rasa...
p/s:aku cuba jaga diri aku...aku harap dia pon akan jaga diri aku....
n aku harap dia jaga diri dia jugak...n aku akan cuba jaga diri dia jugak....moga DIA juga menjaga kami

0 comments:

Post a Comment