sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Tuesday, October 25, 2011

backdated issue

Dah lama aku biar blog x seberapa aku ni bersawang.aku takde mood nak menulis.aku dah mati rasa nak melihat sekeliling dan menulis.Aku dah hilang ghairah nak berbahas dan bercakap apa yang ada dalam otak terabur aku ni.kenapa?aku takkan jadikan pemergian dia sebagai alas an sebab apa yang aku alami mungkin kemalasan.Ye malas merupakan deskripsi yang tepat aku kira.
Aku pulang untukbercuti dengan macam-macam peristiwa yang aku tinggalkan di belakang tanpa aku cerita.Aku tiba-tiba mahu bercerita hari ni.Boleh aku cerita?

1. Aku telah mengikuti bengkel penulisan anjuran DBP.Sayang betul sebab aku hanya mengikuti suku daripada bengkel yang dikendalikan kak Salina Ibrahim.Jujur cakap aku tak kenal dan tak pernah baca karya akk Salina but as her starts talking I think she’s gonna be my fevret.Suku je aku ikuti sebab malamnya aku ada dinner blok.Aku da bayar dan this maybe the last dinner tok blok ak..So,pergi la…Esoknya plak aku gy lawatan kat parlimen…What a waste kan,..bukan senang nak masuk bengkel free..waste,waste
2. Aku ke parlimen atas nama lawatan ilmiah Persatuan Sains Sosial.Gayat sket aku rasa bila da sampai kat parlimen.Maun kaw…aku an eksited benda-benda politik dan negara nyh.Dapat r masuk dalam parlimen..ada beberapa benda menarik aku lihat
• Ada menteri tidur
• Ada menteri bersms,bbm mungkin..ntah2 maen game
• Masuk2 je dewan,menteri kerja raya kowt kalo x slp kne jawab soalan Lilah Jasin pasal jalan kt bahau..mang budak2 nyh sume pandang aku laa kan dah sebab aku naek ketapi kat bahau.tapi aku dari jelebu ye.dato’ aku mana pegi ntah..x nampak pon batang hidung
• Aku da tau nape orang menyampah kat Teressa Kok.dye mang ske dan carik betul isu berkaitan salahguna kuasa nyh.
• Rasa nak boo speaker dewan.Kenapa.malas nak terang.Yang penting aku rasa nak booo.
• Setengah ahli parlimen yang bersidang nampaknya sangat objektif tentang masalah penduduknya.Keep it up dato!
• Aku usha2 gak kowt ada PA.PA dato’,dato yang nsem.tapi tade.Most of them women.haish..
3. Aku ada kat rumah sekarang.dalam proses membesarkan badan.maun x…keje masak,makan tydo.But know what,rumah sangat sunyi dalam keriuhan lagu,tv,kambing ye…kambing.kambing blkg umah je..I miss her.I’m the last women standing here.Dalam rumah ni.Sungguh aku kena blaja untuk memendam rasa sebab kawan aku kat rumah cuma dia..Tak pernah aku meluah rasa pada abah atau abang.Kalo aku makin reserve aku tataw la..people change.

p/s:aneh.hidup memang aneh.aku boleh cakap rindu tapi aku tak reti utus khabar.

0 comments:

Post a Comment