sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Wednesday, May 9, 2012

FRUST

Dalam hidup ni,takde satu manusia pun yang takkan kecewa.Kecewa tu rasa yang dirasa semua orang.Kenapa kita kecewa?Jawapan mudah sebab kita dealing with people and people always letting us down.Setiap hari kita akan berhadapan dengan manusia dan manusia akan selalu buat kita kecewa sebab manusia itu ada satu sifat iaitu tidak pernah puas.Takkan pernah puas.

Mengatasi rasa kecewa bukan benda mudah tapi kita boleh je cuba.Kita dah tahu sifat manusia tu tak pernah puas dan akan selalu mengecewakan..Jadi berhenti dari cuba memuaskan hati manusia lain.
Dan setiap orang ada cara tersendiri untuk hadapi kekecewaan.Ada yang menghadapinya dengan senyuman dan menghadapinya dengan sangat hensem dan ada pula yang menghadapinya dengan cara menyalak orang itu,orang ini asal hati puas dan hilang kecewa.

Manusia jenis 2 ialah manusia yang sebenarnya juga suka mengecewakan orang lain dan bila sekali dia dikecewa habis disalak semua yang lain asal hatinya yang kecewa rasa lega.Nak bagi diam orang macam ni,kau sumbat saje tulang ke mulut.Berhentilah menyalaknya.

Dan apa pun yang berlaku berhentilah menyalak orang.Hadapilah sesuatu dengan hensem dan macho.Jangan biar maruah diri yang dinjak-injak jatuh ke tahap paling rendah.Berhenti mensampahkan diri sendiri.Tolong jaga gengsi dan mahal.Salak sana,salak sini hanya akan buat orang meluat dan menyampah.Berhenti minta dikasihani.Kita tak hidup dengan simpati orang.


P/S:Orang yang nak frust sangat ni mintak maaf cakap,jenis bukan market sangat.Tulah dulu sape soh jadi pengawas..jadilah atlet.(Dipetik dari seorang photographer cycling)

0 comments:

Post a Comment