sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Friday, June 17, 2011

Day 5:Whats make u differ than anyone else

Whats make u differ than anyone else
Bila kte bercakap tentang ini.maka kita x kan lari dari jadi narsistik.cenderung memuji diri sendiri kan.maka kalau post nyh bunyiknya poyo dan bajet bagus,tolong laa faham keadaan.cabaran ini yang memaksa.hehe
Baik.sebenarnya tak berbeza mana.dalam diri aku dan kamu ada pelbagai ciri,karakter yang orang lain juga ada..so,tak berbeza..tapi da diminta buat bandingbeza maka inilah hasilnya

Baik aku berbeza sedikit sebab latar belakang aku.famili aku ramai lelaki maka aku bukanlah gadis tipikal.aku ada gabungan perangai abang-abang dan kakak-kakak
Aku kaalu dibanding dengan rakan sekelas yang gadis mungkin berbeza dari segi hot temper.sungguh aku hot temper.kadang-kadang malu pon ada.tapi nak buat macam mana.darah cepat aje menyirap kalau ada ebnda yang buat aku panas.

Lagi aku berbeza sebab aku punya ego agak besa.darjah keengganan aku untuk berbuat sesuatu yang orang lain buat atas dasar mempertahankan prinsip yang aku pegang dan tidak mahu jadi tipikal memang membuatkan aku berbeza.aku bukan jenis yang sudi membodek orang atau bermuka-muka atas kepentingan peribadi.sungguh aku enggan sebab prinsip aku yang sangat bodoh.rather work hard or do nothing than work smart by using people.memang orang kata kita perlukan orang lain untuk mencapai matlamat tapi tengok matlamat gak la.aku tak suka hipokrit.tapi hipokrit kekadang perlu kalaw nak elak keadaan jadik buruk.sebab terlalu berterus-terang menyakitkan.

Kalau tak pakai make-up bley masok kategori berbeza.aku masok laa kategori.aku tak pakai make-up.juga atas keengganan.keengganan untuk kelihatan fake.tapi aku tak kata orang pakai make-up fake.aku yang kalau pakai make-up fake.sebab memang aku tak pakai.aku suka genyeh mata dan mudah berpeluh.maka lupakanlah eyeliner dan foundation.

Lagi maybe aku laen sket sebab aku jenis suka sembang apa yang lelaki sembang cam politik dan bola.nak kata aku memang hardcore tak jugak.tapi aku suka untuk tahu banyak perkara maka aku ada modal untuk berbicara dan bila ada modal boleh kongsi-kongsi cerita bila kongsi cerita dapat aku nilai perspektif orang sini sana.tapi bola dan politik dua benda yang sangat menarik.sekurang-kurangnya lebih menarik dari fasha sandha.fasha sandha ada apa yang aku ada Cuma dye hot laa.

Banding dengan gadis,aku agak rebellious.tapi aku tak rebel dengan lari dari rumah.itu namanya bodoh.aku rebel dengan apa yang aku rasa tak kena pada tempatnya.aku rebel kalau aku tahu satu benda tapi ada orang ingat aku bodoh pastu nak nipu aku.memang aku rebel orang tipu aku.sebab tu kadang-kadang aku kedengarannya rebel dengan kerajaan.aku tak rebel kerajaan.aku rebel yang perintah.lagi skali.aku bukan punk atau anarki.

Aku orang yang mudah marah.tapi mudah aku sejuk kalaw kaw pandai manipulasi keadaan walaupun aku tahu kaw tipu tapi aku pilih untuk memaafkan sebab aku tahu maybe dulu-dulu aku penah buat macam apa yang orang tengah buat dekat aku.peole do mistake.tapi sama ada learn by lesson atau buat tak apik(x kisah,lupa).kita cenderung ingat salah orang kat kita,banding salah kita kat orang kan?tapi aku tak cukup mulia untuk melupakan.ada orang yang akan menyebabkan reputasinya jatuh dalam boring penilaian aku.macammana cara reputasinya jatuh ialah bila aku tidak lagi percaya pada orang itu 100%.i accept them as friend but not as family anymore.


p/s:see...nothing different bout me...ramai je orang cam aku..

0 comments:

Post a Comment