sUduT pAnDaNg

sUduT pAnDaNg

Friday, January 8, 2010

sang pemimpi

"biar kau tahu kal org spt kta x punya apa2 kecuali smgt dan mimpi2 dan kita akan bertempur hbs-hbsn demi mimpi2 itu!"

ak tersentak dan terpaku memandang ayahku smpai jauh,bentakan2 arai berdesingan dlm telingaku,membakar hatiku.

"tanpa mimpi org spt kta akn mati..."

kalau suruh ak bndngkn novel2 yg da aku bca dgn karya andrea hirata,maka aku katakan:terbaek wok!!!SANG PEMIMPI 2nd book of laskar pelangi tetralogi...
novel yg sgt meruntun jiwa......1st tyme wa bce novel wa nanges kot!!!
sebagaimana aku suka pada laskar pelangi lebih dari itu aku suka sang pemimpi!!!!

'hidup dan nsb bley klhtn x teratur,misteri,hebat dan sporadik nmun setiap elemennya adalah subsistem keteraturan dari sebuah reka bentuk holistik yg sempurna.menerima kehidupan beeerti menerima kenyataan bahawa tidak ada hal sekecil apa pun yg terjadi kerana secara kebetulan.ini adalah fakta penciptaan yg x dpt disangkal'
-intrepetasi dr harun yahya

EDENSOR novel ke 3 dri tetralogi yg sme dimulai dgn pemikiran harun yahya dan nyata seperti kalimah g tertera di muka depan begitulah juga sang pemimpi,arai dan ikal menemui potongan mozek hidup mereka yg terpisah dari eropah hngga afrika....allah tahu tapi menunggu...dan malah aku juga rasa..ada potongan mozek hidup aku yg aku jumpa kt mktb nyh..
great novel!

hukum rimba-yg kuat akn mng,yg klh akn mati!!!!dan itulah fahaman yg dibawa oleh bapa beruk-charles darwin hingga membawa malapetaka pada seluruh dunia!!!MALAPETAKA DARWINSME TERHADAP KEMANUSIAAN.buku dari Harun Yahya yg bgi aku menjalankan dakwah secara inside out.bnyk ak nk komen pasal buku yg hebat nyh n konklusi pada tiap soalan2 yg berlegar sekitar mengapa malapetaka,korban nyawa berlaku=manusia lupakan agama!

p/s:andrea hirata..sudi x kawen dgn aku?hahahah
p/s:nk kmpl imaen nye novel plak pasni
p/s:nk try bce set2 harun yahya
p/s:r lupe lam slm maal hijrah wlaupon da nk ke ujung...smoga bwk perubahan pd aku,kamu dan kalian..amin!

0 comments:

Post a Comment